Jag är matrischef för ett flertal personer spridda över flera länder och där jag inte är den direkta chefen för dessa personer, d.v.s inte nog med att de är spridda över 12 tidzoner det finns en direkt chef att ta hänsyn till också.
Detta ställer helt andra krav på mig för att effektivt kunna leda dessa personer mot ett bra resultat än om de hade varit geografisk nära och direkt under mina "vingar". Några tips???
Vad roligt att du är intresserad av att förbättra ditt ledarskap!
Jag har tagit fram en sammanställning av olika ledarskapsprogram som kan vara intressanta för dig, du ser dem nedan. Om du hittar någon utbildning som verkar överensstämma med dina behov och önskemål är det bara att göra en intresseanmälan, det är gratis och inte bindande. Du blir då kontaktad med mer information om utbildningen från arrangören.
Ditt arbete låter väldigt spännande men samtidigt krävande, just på grund av de anledningar du nämner. Jag tror att det du söker är en skräddarsydd utbildning som bygger både på Personal Coaching och Ledarskap. Om du leder din arbetsgrupp med hjälp av olika kommunikationshjälpmedel - telefon, skype mm - bör man självklart bygga in sådana moment i utbildningen.
Du får jättegärna höra av dig till oss på GMS International. Vi är ett globalt utbildningsföretag som alltid skräddarsyr våra kurser och utbildningar utifrån kundens behov.
www.gmsgroup.us.com
Mvh,
Hans Jörnlind GMS International hans.jornlind@gmsgroup.se
Avregistrera ditt intresse för tråden: Ledarskap för personer i andra länder?
#EMAIL# är nu registrerad till ämnet: Ledarskap för personer i andra länder?
Intresserad av tråden: Ledarskap för personer i andra länder?? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨 Du är nu registrerad för utbildning.se:s nyhetsbrev.