Kursbeskrivning
Advanced Mobile Marketing certifiering utbildning
Förstå grunderna i mobil marknadsföring och dess bästa praxis
Mobil marknadsföring är en viktig marknadsföringsstrategi som representerar framtidens marknadsföring. Det är marknadsföring på eller med en mobil enhet, som ger kunderna tids- och platskänslig, personlig information som marknadsför varor, tjänster och idéer.
Med denna utbildning i mobil marknadsföring kan du bemästra konsten med mobilannonsering, responsiv design, integrerad marknadsföring på sociala medier och mycket mer.
Om kursen
En effektiv marknadsförare som kan utnyttja mobilen och hålla jämna steg med den explosiva tillväxten kommer att vinna publiken och bli oumbärlig. Denna kurs i avancerad mobil marknadsföring hjälper deltagarna att få expertis i att använda det mobila mediet som ett medel för marknadskommunikation.
Varaktighet
25 timmars högkvalitativt e-learninginnehåll - 28 lektioner
Mål för utbildningen
I slutet av kursen kommer du att kunna:
- Förstå mobila enheter, centrala mobila produkt- och tjänsteerbjudanden
- Förklara regler och förordningar för mobila enheter
- Förstå mobil marknadsföring och sociala medier
- Skapa övertygande mobil responsiv design för att skapa en bra användarupplevelse
- Förstå mobil annonsering och sökning
- Kombinera mobil marknadsföring med andra kanaler
- Få expertis och kunskap om mätning och analys av mobil marknadsföring
Vad omfattas?
- Lektion 1: Introduktion till mobil marknadsföring
- Lektion 2: Att förstå mobila enheter
- Projekt 1: Att göra sig redo för marknaden
- Lektion 3: Kärnprodukter och tjänsteerbjudanden
- Projekt 2: Välja grundläggande produkter och tjänster för mobil marknadsföring
- Lektion 4: Kompletterande mobila produkter och tjänster
- Projekt 3: Lägga till ytterligare produkter och tjänster
- Lektion 5: Mobil annonsering och sökning
- Lektion 6: Incitament och lojalitetsprogram
- Lektion 7: Mobil marknadsföring och sociala medier
- Projekt 4: Mobil för förvärv
- Lektion 8: Plats och mobil
- Lektion 9: Mobila regler och förordningar
- Lektion 10: Mobil webbplats
- Lektion 11: Analys av mobil marknadsföring
- Lektion 12: Karriär inom mobil marknadsföring
- Projekt 5: Mobil för retention
Vad ingår i kursen?
Material
- Frågeformulär för framsteg
- 5 övningsprojekt
- Utvärderingstest efter avslutad kurs
Tillgång till kursen
12 månaders online-åtkomst till ackrediterad e-learning
Information om prov
Det finns inget prov, men för att låsa upp ditt certifikat måste du slutföra 85% av kursen, tre projekt och ett simuleringstest med en lägsta poäng på 60%.
Målgrupp
Utbildningen är lämplig för:
- Marknadsförare inom mobil marknadsföring
- Yrkesverksamma inom digital marknadsföring
- Marknadsföringschefer
- Företagsägare
- Yrkesverksamma inom affärsutveckling
- Blivande marknadsförare
- Frilansare och akademiker
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Adding Value Consulting (AVC) är en ledande ATO (Accredited Training Organization). Vi har introducerat ett stort antal 'Best Practice'-metoder i Skandinavien. Vi är experter inom utbildning och certifiering. Under åren har AVC förvärvat omfattande kunskap om olika ledningsmetoder, relevant praxis...
Läs mer om Adding Value Consulting AB och visa alla utbildningar.