Digital Marknadsföring
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 14 995 SEK
-
Flera starter (2)
Google Ads
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 5 995 SEK
-
Flera starter (2)
Google Analytics
-
Stockholm
-
Öppen utbildning
-
Från 5 995 SEK
-
Flera starter (2)
Mer om Kurser i digital marknadsföring
Vad är digital marknadsföring?
Digital marknadsföring, eller onlinemarknadsföring som det också kallas, syftar till den marknadsföring, kommunikation och PR som man ägnar sig åt med internet som plattform. Eftersom det sker online kan man genom effektiva verktyg spåra konsumenters beteende och skapa sig en väldigt tydlig bild av vad människor efterfrågar. Det går därför också att skapa sig en oerhört tydlig bild av vilka målgrupper man har och genom detta kan man anpassa marknadsföringen ytterligare. Det kan exempelvis handla om att genomföra analyser och skapa statistik för sökmotorsoptimering men det handlar också om strukturer, varumärkesbyggande och besökartrender för hemsidor.
Varför ska man gå en utbildning i onlinemarknadsföring?
Internet är den marknadsföringskanal som växer absolut mest. Det går att nå ut till stora målgrupper och skapa resultatrika budskap. Genom webbanalyser kan man dessutom skapa sig en väldigt tydlig bild av vad konsumenter efterfrågar. Det här gör att du sedan kan skapa starka och effektiva strategier för din digitala marknadsföring. Om man kan utnyttja de system och program som finns kan man därför skapa en väldigt välplanerad och slagkraftig marknadsföring och sökmotorsoptimering. Genom en utbildning i onlinemarknadsföring får du den kunskap du behöver för att lära dig att hantera de program, verktyg och system som hjälper dig i din kommunikationsplanering.
Olika typer av kurser inom digital marknadsföring:
SEO står för search engine optimization eller sökmotorsoptimering. Sökmotorsoptimering är ett av de viktigaste verktyg en kommunikatör eller marknadsförare har idag. Under en kurs får du lära dig att använda de strategier och verktyg som finns för att på bästa sätt synas i dina potentiella kunders sökresultat .
Google Analytics och Google Ads är två av Googles egna verktyg som används för att göra analyser och skapa annonser. Resultatet av detta kan sedan användas för att skapa bra innehåll på hemsidan så att den sökmotoroptimeras. Eftersom att Google är världens största sökmotor så har man en väldig fördel bland sina konkurrenter om man förstår hur man kan optimera sin hemsida för Google.
Webbutveckling ingår också inom området onlinemarknadsföring. Här finns flera olika hjälpmedel som man kan använda sig av för att optimera sin marknadsföring. Det kan handla om att utveckla intresseväckande texter och applikationer men även grafik, ljud och video som alla på sitt sätt förstärker budskapet och hjälper dig nå konsumenten.