Filtrera efter
Utbildningsform
Sociala medier
Plats
Visa alla filter
Vi kunde tyvärr inte hitta några träffar för din sökning. Testa gärna med en annan filtrering eller gör en Ny sökning
Annonser

Ämnen inom Sociala medier

Om sociala medier och marknadsföring

Drygt hälften av Sveriges befolkning är aktiva i olika sociala medier idag. Det är ett utmärkt forum för marknadsföring och många företag och organisationer har hakat på tåget. Sociala medier är ett allt mer växande verktyg inom marknadsföring, men tyvärr kommunicerar inte alla företag och organisationer på rätt sätt. Med en utbildning i sociala medier får du lära dig när, hur och var du ska kommunicera. Det behöver inte bara handla om hur du genererar fler följare, utan också hur du bemöter din målgrupp.

Social media listening

Allt fler företag och organisationer förstår också nyttan med att lyssna av sociala medier för att få ytterligare kunskaper om medarbetare och målgrupper. Vid Social media listening använder man inte främst sociala medier för att marknadsföra sina produkter, eller så använder man det som ett komplement till marknadsföring. Istället fokuserar man på att få kunskap som man kan använda för att förbättra exempelvils produkter och processer. Och få veta vad användarna egentligen tycker om företaget - som en konstruktiv feedback.

Utbildning inom sociala medier

Sociala medier är en stor del av vår mediekonsumtion idag. Därför är det viktigt att ha en strategisk plan kring hur de olika medierna ska hanteras. Med rätt utbildning kan du lära dig kommunicera med dina kunder på rätt sätt i rätt kanal och bemöta deras beröm och kritik direkt. En utbildning inom sociala medier är till för dig som arbetar med
ett företagets marknadsföring, information, kommunikation eller kundservice. Eller du som arbetar som chef och vill få större förståelse för den strategiska rollen sociala medier idag spelar i företagets kommunikation.

Olika typer av utbildningar

  • Sociala medier för företag
  • Lyckas i sociala medier
  • Lär dig Facebook/Twitter/Youtube m.fl.


Vanligt innehåll i utbildningar inom sociala medier

  • Förstå sociala mediers roll
  • Välj rätt sociala medier
  • Lägg upp handlingsplan
  • Använd sociala medier på ett framgångsrikt sätt
  • Så fungerar Facebook, Twitter, Youtube, Instagram med flera.


Vanligt kursupplägg

Plats: En utbildning inom sociala medier är främst öppen eller företagsanpassad. Den sker därför oftast antingen på plats i utbildarens lokaler eller hos ert företag. En del av utbildningarna går även att läsa på distans genom e-learning vilket betyder att du kan läsa på valfri plats.

Format: När du går en utbildning inom sociala medier varvas ofta föreläsningar med gruppövningar.

Tid: Längden på en utbildning är oftast mellan en dag till en vecka beroende på omfattning. En del av utbildningarna går även att läsa på distans genom e-learning vilket betyder att du kan läsa dem i din egen takt.