Sök utbildning

CompTIA A+ Core 1 - eLearning (inkl. examen)

Pris
5 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill, i din egen takt! se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Engelska
Pris
5 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill, i din egen takt! se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Engelska
Från 5 900 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning


CompTIA A+ Core 1 - eLearning (inkl. examen)

CompTIA A+ är branschstandarden för att starta IT-karriärer i dagens digitala värld. Genom denna certifiering kommer kandidaterna att certifieras som beprövade problemlösare för att stödja nuvarande kärnteknik, såsom säkerhet, nätverk, virtualisering etc.

Varför CompTIA A+?

CompTIA A+ är den enda erkända branschcertifieringen som använder färdighetstester för att visa att yrkesverksamma kan tänka snabbt för att utföra kritiska IT-supportroller. Arbetsgivare över hela världen litar på honom när det gäller att identifiera kontakter för endpoint management och teknisk support. CompTIA A+ används mer än någon annan IT-kompetens inom teknisk support.

  • CompTIA A+ ger en helhetssyn på grunderna för IT-drift och support. Enligt U.S. Bureau of Labor Statistics har CompTIA-certifierade medarbetare med mindre än ett års arbetslivserfarenhet mer kunskap än icke-certifierade medarbetare med tre års arbetslivserfarenhet.
  • CompTIA A+-certifiering krävs allt oftare för olika befattningar.
  • CompTIA:s prestandakvalifikationer värderas högt av anställda eftersom de validerar färdigheter och kunskaper
  • CompTIA A+ kärnfamilj har nyligen utökats för att hantera växande områden inom IT-support, t.ex: B. Säkerhet, operativa procedurer, nätverk och anslutningsmöjligheter.

CompTIA A+ Core 1   eLearning (inkl. examen)


CompTIA A+ är branschstandarden för att starta en IT-karriär i dagens digitala värld.
Genom denna certifiering kommer kandidaterna att certifieras som beprövade problemlösare för att stödja aktuell kärnteknik, t.ex. säkerhet, nätverk, virtualisering osv.

COMPTIA A+ 220-1101 (CORE 1) ONLINE-KURSINFORMATION

  • 12 månaders tillgång till plattformen
  • CompTIA CertMaster Learn (självstyrande onlinekurs)
  • 10 videolektioner med prestationsbaserade frågor
  • 100 övningsfrågor
  • CompTIA A+ Core 1 Virtual Labs ingår
  • Flashcards säkerställer att du känner till terminologin och akronymerna som krävs för provet.
  • Slutbedömning med 90 frågor som simulerar provupplevelsen.

Målsättningar

Kandidaterna kommer att lära sig om följande ämnen:

  • Supportpraxis för IT-infrastruktur, t.ex. avancerad felsökning av enhetsanslutningar, slutpunktshantering och grundläggande nätverk
  • Hur man identifierar, använder, ansluter, konfigurerar och stöder hårdvara för mobil, PC och IoT, inklusive anslutningar, kringutrustning och komponenter
  • Bästa praxis för lagring, återställning och hantering av data
    Hur man utför viktiga grundläggande säkerhetsfunktioner, som att hantera integritetsfrågor, upptäcka och ta bort skadlig kod, härda enheter och optimera den fysiska säkerheten
  • Installera, ge support och konfigurera Windows OS samt förstå andra operativsystem som Linux, Mac, iOS och Android
  • Administrera klient- och molnbaserad SaaS-programvara
  • Felsöka och lösa problem relaterade till kärntjänster och supportutmaningar
  • Bästa praxis för dokumentation, skript för IT-support och förändringshantering
  • Hur man felsöker programvara på datorer och mobila enheter för funktioner som applikationssäkerhet
  • Olika typer av nätverk och anslutningar, inklusive WIFI, TCP/IP och SOHO (Small Office/Home Office)
  • Felsökningsmetoder för enhets- och nätverksproblem
  • Identifiera och åtgärda säkerhetsproblem för nätverksanslutningar och enheter
  • Installera och konfigurera mobila enheter som bärbara datorer och mobiler
    Jämföra, kontrastera och använda molnberäkning och visualisering på klientsidan
  • Följa och integrera bästa praxis för miljöskydd, säkerhet, professionalism och kommunikation

Vem den riktar sig till

  • Tekniker för helpdesk
  • Specialist inom skrivbordssupport
  • Fälttjänsttekniker
  • Helpdesk-tekniker
  • Biträdande nätverksingenjör
  • Tekniker för systemstöd
  • Junior systemadministratör

Innehåll

  • Hårdvara - Identifiera, använda och ansluta hårdvarukomponenter och enheter, inklusive den breda kunskap om olika enheter som nu är nödvändig för att stödja distansarbetskraften
  • Operativsystem - Installera och ge support för Windows OS, inklusive kommandorads- och klientsupport. Avbildning och felsökning av systemkonfiguration för Mac OS, Chrome OS, Android och Linux OS.
  • Felsökning av programvara - Felsökning av problem med datorer och mobila enheter, inklusive vanliga OS-, malware- och säkerhetsproblem.
  • Nätverk - Förklara olika typer av nätverk och anslutningar, inklusive TCP/IP, WIFI och SOHO
  • Felsökning - Felsöka verkliga enhets- och nätverksproblem snabbt och effektivt
  • Säkerhet - Identifiera och skydda mot säkerhetsproblem för enheter och deras nätverksanslutningar
  • Mobila enheter - Installera och konfigurera bärbara datorer och andra mobila enheter samt supportapplikationer för att säkerställa anslutning för slutanvändare
  • Virtualisering och molntjänster - Jämför olika koncept för molntjänster och konfigurera virtualisering på klientsidan
  • Operativa procedurer - Följ bästa praxis för säkerhet, miljöpåverkan, kommunikation och professionalism.

COMPTIA A+ 220-1101 (CORE 1) INFORMATION OM ONLINEPROV

  • Flervalsfrågor, prestationsbaserade frågor (PBQ: Prestationsbaserade frågor är provuppgifter som är utformade för att testa en kandidats förmåga att lösa problem i verkliga miljöer och levereras antingen som simuleringar eller i virtuella miljöer) samt dra och släpp
  • Maximalt 90 frågor per prov
  • Godkänt resultat: 220-1101: 675 (på en skala från 900)
  • Testleverantör: Person Vue (testcenter eller online-testning).

Förkunskapskrav

För att få tillgång till CompTIA A+-kursen och Core 1- och Core 2-examen, rekommenderas kandidater att ha:

Från 9 till 12 månaders praktisk erfarenhet av en helpdesk supporttekniker, desktop supporttekniker eller fältservicetekniker arbetsroll.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Börja när du vill, i din egen takt!

  • Onlineutbildning
  • Distans
  • Engelska

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om CompTIA A+ Core 1 - eLearning (inkl. examen), direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Adding Value Consulting AB
Embassy House, Box 24243
Linnégatan 89C
104 51 Stockholm

Adding Value Consulting (AVC) är en ledande ATO (Accredited Training Organization). Vi har introducerat ett stort antal 'Best Practice'-metoder i Skandinavien. Vi är experter inom utbildning och certifiering. Under åren har AVC förvärvat omfattande kunskap om olika ledningsmetoder, relevant praxis...

Läs mer om Adding Value Consulting AB och visa alla utbildningar.

Highlights