Kursbeskrivning
I teorin är det enkelt: Satsa på att bli en attraktiv arbetsgivare, få rätt personer att söka sig till organisationen, få dem att stanna – bli framgångsrik.
Verkligheten ser något annorlunda ut. De flesta får kämpa för att få ut sin berättelse, samtidigt som vissa lyskraftiga stjärnor lockar alla talanger med antingen en attraktiv produkt/tjänst, eller en lång historia av framgång. Men hur tar man sig dit om produkten/tjänsten inte har samma lyskraft? Hur skapar man tydlighet och attraktion? Det handlar om att väcka känslor och att sticka ut. På denna kurs får du ta del av praktiska och konkreta tips som hjälper er i resan mot att bli en attraktivare arbetsgivare. Utbildningen vänder sig till dig som har ansvar för dessa frågor och vill bli bättre på att få genomslag i området samt veta hur du ska göra för att lyckas i din organisation. Under utbildningen jobbar du utifrån dina utmaningar och får värdefulla tips och råd. Hur ser ert medarbetarlöfte ut? Attrahera, hantera, rekrytera, introducera, utveckla och avveckla är områden som kopplas samman till en röd tråd under dagen. Utbildningen täcker grundläggande delar inom employer branding och ger dig verktyg du behöver för att driva frågan i din organisation. Du får praktisk träning, inspiration och konkreta metoder som du kan använda i ditt dagliga arbete. Utbildningen varvar inspiration med övningar och verkliga case så att du kommer hem fullmatad med inspiration och din egen att-göra-lista. Kursledare Robert Dybeck brinner för ämnet och har hjälpt många företag med allt från att bli tydligare i sitt avtryck till att skapa hantera och utveckla sitt kandidatflöde. Robert har ett tydligt affärsperspektiv på området. ”För mig handlar det om lönsamhet och kundupplevelse och är långt ifrån en stödfunktion”. Många strävar efter att skapa ett företag i världsklass, det kräver medarbetare som presterar och trivs. Det i sin tur kräver fokus och långsiktighet som är starkt kopplat till såväl företagskultur som varumärke. Till vardags är Robert en av grundarna till Wildfire som jobbar med kultur och värderingsfrågor, utöver det hjälper han ett flertal större organisationer som konsult och expertrådgivare inom employer branding. Utbildningen är sammansatt av fyra huvudområden och ger dig som deltagare kunskap om:- Varför employer branding? Så får du prioritet kring ämnet samt att du får jobba med hur ert nuläge ser ut.
- Attraktivt, Unikt och Sant – tre grundläggande principer i uppbyggnaden av ert EVP (Employee value proposition). Så hänger kultur och värderingar ihop med extern kommunikation.
- Attrahera, hantera, rekrytera, introducera, utveckla och avveckla. Vi jobbar fram din/er employer brandingkarta med identifierade förbättringsområden och tittar på verkliga Case hur andra som lyckats gjort.
- Att mäta och följa upp employer branding arbete, hur vet ni att ni lyckats?
Kommande kursstarter
Välj mellan 2 kursstarter
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Baseras på 1 recensioner
Skriv en recension
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Sanna Reinholdt
15 feb 2022
BG Institute – Sveriges ledande leverantör av juridiska utbildningar!
BG Institute har Sveriges största utbud av juridiska kurser för flera branscher och anlitar de främsta föreläsarna. Vi riktar oss till dig som kommer i kontakt med juridiska frågeställningar och genomför kontinuerligt omfattande kundundersökningar för att alltid erbjuda det bästa...
Highlights
Robert är duktig, klok & inspirerande :) Tack för en härlig dag