Kursbeskrivning
EFL Marketing – koncept, planering och nytänkande är en marknadsföringsutbildning som går både på djupet och bredden. Under en kväll i veckan under 20 veckor kommer du att utveckla dina färdigheter och få nya verktyg för att kunna arbeta bättre genom hela marknadsföringsprocessen, från strategi till genomförande. Under programmets gång binder vi ihop de olika delarna genom att träna dig i att ta fram en riktigt skarp marknadsplan.
Marknadsföring – från strategi till genomförande
EFL Marketing är en rejäl utbildning för dig som vill utvecklas inom alla delar av marknadsföringsprocessen. Du ges nya verktyg, perspektiv och infallsvinklar för att kunna jobba både strategiskt och operativt.
Programmet är uppbyggt med sammankomster en kväll i veckan under 20 veckor. Du utvecklas inom allt från strategisk marknadsföring ner till konkreta ställningstaganden i genomförandet. Allt från kund och omvärldsanalys, erbjudandets utformning, Corporate Branding till varumärkesarbete i digitala medier, storytelling och marknadsföring för ökad försäljning.
Teorier och modeller varvas med case, diskussioner och praktiska moment som till exempel kreativitetsövningar, retorik och förhandlingsteknik. En utmärkt utbildning i gränslandet mellan akademi och näringsliv, som gör dig väl rustad för kommande marknadsföringsutmaningar.
Kommande kursstarter
Innehåll
- Strategi
- Branding
- Tjänste- och relationsmarknadsföring
- Målgruppsanalys och positionering
- CSR(Corporate Social Responsibility) och etik
- Reklam och mediaval - traditionella och nya medier
- Marknadsplan
- Entreprenöriell marknadsföring
- Förhandlingsteknik
- Kommunikation
Föreläsare
Vi använder erfarna föreläsare från Ekonomihögskolan vid Lunds universitet i kombination med föreläsare från näringslivet, som har gedigen erfarenhet inom respektive område.
Omdöme från deltagare:
”Jag ville skapa en teoretisk grund för de kunskaper jag inhämtat och bygga på med nya kunskaper och få nya verktyg, perspektiv och infallsvinklar. Detta dels genom kursen men även genom att träffa kursdeltagare inom olika branscher.
Ett stort plus är att kunna gå på kursen och seminarier utan att det krockar med arbetet. Att kursen är planerad kvällstid gjorde det smidigt att kombinera det med arbete på dagarna. Dessutom var det en bra balans mellan teori och praktik.”
Sara Kami Shirazi
Konsult med verksamhet inom marknadsföring, communication och projektledning
Målgrupp
Du vill växa i din yrkesroll och söker nya utmaningar. Du har erfarenhet från exempelvis information, marknad eller försäljning och har grundläggande kunskaper i företagsekonomi.
Upplägg
Utbildningen omfattar 20 veckor med sammankomst vanligtvis en kväll per vecka (oftast pågår de kl. 17.30 – ca 21.30). Sammankomsterna består av föreläsningar, praktikfallsdiskussioner, workshops och gästföreläsare. Under kursens gång löper även ett fördjupningsarbete i form av en marknadsplan för ditt företag.
Investering
44 600 kr.
39 600kr för medlemmar i EFL:s företagsnätverk.
Priser exkl. moms och litteraturkostnader.
Kursledare
EFL-teamet består av framstående pedagoger, forskare, ämnesexperter och utbildningsdesigners. Med våra kopplingar till Ekonomihögskolan i Lund och näringslivet skapar vi de bästa förutsättningarna för din utveckling. På EFL Marketing möter du ett handplockat team som säkerställer att du får det senaste från såväl forskningsfronten som best practice. Läs mer om EFL-teamet.
Intresseanmälan
Med program såsom EFL:s Styrelseprogram, Leading Change, Ledarskap i organisationer och managementprogrammet Leading IMPACT är EFL Executive Education ett av regionens starkaste varumärken för utbildningar till yrkesverksamma. Leading IMPACT, som startade för första gången hösten 2019 bygger på samma pedagogik...
Läs mer om EFL, Executive Foundation Lund och visa alla utbildningar.