Sök utbildning

Reklamationshantering av transporter

Gothia Logistics, Distans (+1 orter)
Längd
25 timmar
Pris
4 590 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Kontakta oss. se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Längd
25 timmar
Pris
4 590 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Kontakta oss. se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Från 4 590 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Att hantera kundreklamationer på ett sakligt sätt

En stor del av logistiksystemet i ett företag består av att transportera varor från leverantörer och produkter till kunder. Transportfunktionen blir mer betydelsefull eftersom alltmer gods transporteras allt längre sträckor. Olika transportsätt ger olika risker för godset som transporteras.

Kunderna bedömer tillfredsställelsen genom att jämföra sina förväntningar med upplevelsen av leveransen av varan och tjänsten. I dagens världsomfattande konkurrens är kundklagomål och dess hantering av stor betydelse för organisationer som söker en långsiktig relation med sina kunder.

Utbildningsmål:

Målet med kursen är att ge dig kunskap och förståelse för hur hanteringen av kundreklamationer bör ske i syfte att behålla kunders tillit. Syftet är att ge dig grundläggande kunskap om regelverk och rutiner som fördelar ansvaret för godset och transporten vid en tvist.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Kontakta oss.

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

Kursen riktar sig till personer som arbetar med transporter, inköp, distribution och lager samt administrativa tjänster inom kundtjänster och juridik.

Förkunskaper:

Du bör ha kunskaper i grundläggande logistik och kunskaper i matematik motsvarande 2 årskurser på gymnasiet.

Kursinnehåll

Del 1

Kundupplevd kvalitet

Kartläggning av en reklamationsprocess

Kundklagomål och reklamation

Intermodala knutpunkter

Distributionskanal

Fysisk distribution

Från transport till logistik

Logistiktjänster

Godsvård och riskplanering

Transport av styckegods till sjöss

Transportskador hos containeriserat gods

Olika typer av sjöfraktskador

Reklamationsfrågan inom sjötransporträtt

Internationella biltransporter

Del 2

Köpeavtal vid transporttjänster

Leveransvillkor i ett köpeavtal med 3PL-uppdrag

Ansvarsfrågor vid transporter

NSAB 2015 – standardavtal

Partsförhållanden vid transporter

Störningar och ansvar i fraktkedjan

Ansvarsbestämmelser vid biltransport

Emballering av gods för sändning

Allmänna principer vid lastsäkring av gods

Del 3

Bristande kontrollmöjligheter

Speditörens ansvar

Leveranser till dörren och riskfördelning

Transportreklamation

Dold skada efter transporttjänst

Reklamationshantering vid transportskador

Rutiner vid temperaturavvikelse och reklamation

Varu- och ansvarsförsäkring

Reklamationshandläggare

Goodwillansvar vid transporter

Upplägg

Reklamationshantering av transporter är en Premiumkurs som läses över internet via vår plattform för e-learning Instant Education.


Utbildningens längd är cirka 25 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. I kursen ingår även personlig handledning i obegränsad omfattning via e-mail och/eller telefon. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader.

Investering

Pris: 4590 kronor / studerande.

Pris exkl. moms.
För större utbildningsprojekt; begär offert.

E-handelspris:

4440 kronor / studerande

Priset är exkl. moms

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Reklamationshantering av transporter, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 4,5

Baseras på 2 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Lotta Sjölund
4/5
20 nov 2022

Jag tycker det är väldigt värdefullt att ha möjlighet att kunna kontakta sin handledare efter avslutad kurs. Det är nu när man börjar arbeta mer praktiskt med reklamationer som ...

Visa mer
Kursdeltagare
5/5
20 nov 2022
Gothia Logistics

Gothia Logistics arbetar med organisationsutveckling både på internet och genom möten. Vi är ett av Sveriges ledande utbildnings- och kunskapsföretag med inriktning mot industrins behov och har utbildat företag och privatpersoner över hela världen sedan 1992. Våra webbkurser har två...

Läs mer om Gothia Logistics och visa alla utbildningar.

Highlights