Sök utbildning

Strategi och hållbart värdeskapande

Längd
2 dagar
Längd
2 dagar
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Strategi och hållbart värdeskapande

Programmet riktar sig till ledare som vill stärka sin kunskap och förmåga att leda strategiarbete med fokus på hållbart värdeskapande. I en turbulent omvärld måste företag utveckla och förnya sin affär. Deltagarna får förståelse för vad strategi är och varför det är viktigt, olika perspektiv på värdeskapande och verktyg för att identifiera vilka affärserbjudanden och förmågor som behöver utvecklas.

Målgrupp

Ledare, strategiska beslutsfattare och affärsutvecklare som vill utveckla ett hållbart värdeskapande.

Upplägg

DAG 1, FÖRMIDDAG

Strategi och hållbart värdeskapande

  • Strategiska perspektiv, modeller och verktyg
  • Värdeskapande logiker
  • Hållbart värdeskapande
  • Strategiskt lärande från andra företag och branscher

DAG 1, EFTERMIDDAG

Strategisk kartläggning av nuläge och framtid

  • Utforskande av företags bakgrund, nuvarande affärsidé, strategi, kompetenser och resurser
  • Kartläggning av värdeskapande system av aktörer och resurser
  • Omvärldsanalys med kartläggning av osäkerheter och förändringsdrivkrafter, samt deras strategiska implikationer

DAG 2, FÖRMIDDAG

Att bryta mönster och förändra värdeskapande

  • Förändring av affärslandskapet och värdeskapande system
  • Design av strategi och nya värdeskapande system
  • Erbjudandeutveckling med fokus på ett hållbart värdeskapande

DAG 2, EFTERMIDDAG

Att omsätta strategi i handling för ett hållbart värdeskapande

  • Strategiimplementering och dess utmaningar och möjligheter
  • Organisatorisk ambidextri – konsten att balansera ”exploitation” (av den etablerade affären) och ”exploration” (av nya affärer).

Tid & plats

22-23 oktober 2024 – på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet

Investering

Pris: 16 900 kr (exkl. moms)

Kursledare

Föreläsare: Fredrik Lavén

Fredrik Lavén är universitetslektor på sektionen för Management och Organisation på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Han undervisar på Handelshögskolans master-program och arbetar med GU Executive Education där han är akademiskt ansvarig för Handelshögskolans Executive MBA-program samt ett antal företagsinterna program.

Fredrik har disputerat i företagsekonomi och särskilt Innovation management på Handelshögskolan och har en kandidatexamen i Business Studies från University of Edinburgh. Han har varit gästforskare vid Oxford University i Storbritannien, Stanford i USA, och, nyligen, Griffith University i Australien och hans forskning fokuserar på strategi, innovation och hållbarhet.

För närvarande leder Fredrik ett forskningsprojekt med fokus på ”Organisering av förnybar energi i stadsutveckling” som finansieras av Energimyndigheten. Fredrik är även en erfaren managementkonsult och har arbetat med ett flertal globala företag.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Strategi och hållbart värdeskapande, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet - GU Executive Education
Box 609
405 30 Göteborg

GU Executive Education - a part of The School of Business, Economics and Law at the University of Gothenburg - delivers an Executive MBA programme with a global focus, and custom programmes for the private and public sectors. Deliveries take...

Läs mer om Handelshögskolan vid Göteborgs universitet - GU Executive Education och visa alla utbildningar.

Highlights