Kursbeskrivning
Som serviceledare möter du varje dag företagets viktigaste kunder, de kunder som hela tiden kommer tillbaka. Genom att förmedla god service vid underhållsarbete och nyproduktion ger du en bra grund för ett långt samarbete. Under denna utbildning får du kunskap om du ska hantera de önskemål som kommer från kunden, vilka ansvar samt krav som gäller och hur god service kan leda till merförsäljning.
Mål
Du får kunskap om din roll som Serviceledare, hur du hanterar kundens önskemål och hur du kan skapa merförsäljning. Du får också kunskap om praktiska utmaningar som lagstiftning och personalledning.
Innehåll
–Serviceledarens roll
–Samarbete och avtal inom service och underhåll
–Marknadsföring och affärsmöjligheter i serviceledet
–Juridik för serviceuppdrag
–Strategi och verksamhetsplanering
–Ledarskap och teambuilding
–Föreskrifter och standarder
–Planering och styrning av servicetjänster
–Samarbetsformer
–Teknik för serviceledare
–Praktiska övningar
Kommande kursstarter
Målgrupp
Serviceledare, blivande serviceledare och projektledare som vill stärka sin allmänna kompetens för att leda och planera servicejobb mot industri och fastighetsägare.
Förkunskaper
Viss erfarenhet av service inom elyrket. Grundläggande förståelse för regelverket som styr installationsbranschen.
Video
Intresseanmälan
Vänd dig till oss på INSU när det gäller utbildning och kompetensutveckling
INSU är en heltäckande utbildningspartner med företagskurser inom teknik och ledarskap, yrkeshögskola och fackteoretisk lärlingsutbildning. Vår kompetens omfattar VVS, ventilation, kyla, styr- och reglerteknik, energi och el. Vi har lång erfarenhet av teknisk utbildning och anpassar oss kontinuerligt efter företagens behov...