Sök utbildning

People & Culture (HR-chefer) - Chefsnätverk

Leaders Alliance, i Stockholm
Längd
Medlemskapet löper 1 år från första nätverksträffen
Pris
34 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
1 oktober, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
Medlemskapet löper 1 år från första nätverksträffen
Pris
34 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
1 oktober, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Från 34 500 SEK exkl. moms / person

Video

Kursbeskrivning

Great minds don’t think alike!

Att vara ledare är en av de mest inspirerande roller vi kan ha, men som ledare står vi inför många olika utmaningar och det kan ibland bli ensamt på toppen. Vår passion är att utveckla dig som ledare och bidra till att du når högre resultat genom att bli mer effektiv, handlingskraftig och förberedd inför framtidens utmaningar. Allt vi gör handlar om att utveckla och konkretisera dig i din roll så du kan vara effektivare och prestera bättre än du haft möjlighet till utan stödet av Leaders Alliance och din nätverksgrupp. Vår unika trestegsmetodik skiljer sig från traditionella nätverk och grundar sig på tre grundpelare:

Aktivt erfarenhetsutbyte

Vi anser att framtidens kompetensutveckling är ett aktivt erfarenhetsutbyte där gruppens samlade kompetens nyttjas för att hitta nya perspektiv, strategier och innovativa lösningar på era utmaningar. För att ni ska kunna lära av varandras framgångar och misslyckanden är utbytet av kunskaper och erfarenheter centralt i diskussionerna. Sammansättningen av gruppen är avgörande för kvaliteten på diskussionerna och därför är vi noggranna i vår urvalsprocess.

Ledarskaps- och personlighetsutveckling

En ökad självkännedom och självinsikt är nyckeln för att växa inom sin roll, sitt ledarskap och som person. Insikt i hur man hanterar olika situationer samt vad som driver och motiverar en är grundläggande för att utvecklas. Ett nätverk är som en vänskapsrelation, därför läggs det stort fokus på teambuilding, kombinerat med självkännedom, redan från första tillfället.

Disruptivt & innovativt fokus

Vi utvecklar handlingskraftiga ledare som ligger i framkant och löser framtidens utmaningar. En förutsättning för att lyckas i en snabbt föränderlig värld är insikt i att nya resultat inte uppnås genom att alltid göra saker på samma sätt. Nyckeln till utveckling och större framgångar är därför ett disruptivt innovationstänk som öppnar upp för nästa steg och nya vägar.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

1 oktober, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Målgrupp

Vi söker framåtlutade profiler som vill fortsätta utvecklas i er roll tillsammans med andra peers. Är du HR-chef, HR Manager, Head of HR, HR-direktör, Personalchef eller motsvarande på ett medelstort till stort bolag är du välkommen att ansöka om medlemskap.

Kursinnehåll

Våra teman är framarbetade av facilitator, experter och erfarna HR-chefer. Då vi alltid utgår från gruppens önskemål och åsikter kommer ni som grupp gemensamt välja, samt definiera, de teman som ska utgöra agendan för året. Detta för att det ska bli så aktuellt för er som möjligt.

Nedan följer exempel på teman använts i föregående nätverksgrupp för HR-chefer.

Employer Branding & EVP

  • Hur attraheras, rekryteras, utvecklas och avvecklas samt behålls rätt kompetens med rätt attityd?
  • Vad är rätt incitamentstruktur och nyckeltal?
  • Hur möts förväntningarna från generation Z? Vad är rätt kompetensutveckling och talent management?

Post Covid-19

  • Vad händer nu? Faller vi tillbaka i gamla beteendemönster när coronakrisen har passerat, eller kommer pandemin att få bestående effekter på arbetslivet?
  • Vilka förändringar måste vi hantera och vilka måste vi driva?

HR Next Level/Framtiden HR avdelning

  • Vilka är trenderna? Vilka är framtidens krav och hur blir vi fortsatt relevanta för affären? 
  • När förändring är det nya normala får HR en nyckelroll i verksamheten. Vad behövs göras för att skapa förutsättningar för att få just ditt företag att anpassa sig till framtiden? 

Disruptive Technology & Knowledge Management

  • Hur tillgodoser ni att er HR-avdelning hänger med i utvecklingen och hur förändras arbetssättet av den digitala transformationen? (Digitaliserande avtal, system för kontrakthantering, arkivering etc.)

Organisationsutveckling

  • Hur bygger man bolagets organisation, samt HR-avdelning, effektiv och relevant vid varje tidpunkt utifrån bolagets mål/behov?

Upplägg

I vår nätverksgrupp ”People & Culture” för HR-chefer tar vi upp aktuella teman och ämnen för att hitta innovativa lösningar på de utmaningar ni ställs inför i rollen som HR-chef för att nå högre resultat. Utöver den kunskap och kompetens som förmedlas genom erfarenhetsutbytet mellan medlemmarna har vi specialiserade facilitatorer och professionella externa experter med spetskompetens inom de aktuella ämnena.

Varje rollspecifik grupp består av cirka 20 noggrant utvalda personer som är på en jämn strategisk nivå med liknande ansvarsområden och utmaningar. Detta är för att säkerställa att varje medlem får ut maximalt värde av sitt medlemskap i Leaders Alliance.

Medlemskapet löper över 12 månader och inkluderar fem nätverksträffar som utgörs av halvdagar och börjar eller avslutas alltid med en trevlig affärslunch. Vid varje nätverksträff har vi en erfaren facilitator och vid tre tillfällen tar vi in externa experter med spetskompetens inom det aktuella ämnet. För att höja värdet och alltid vara actionorienterade använder vi oss alltid av workshops som metod och inte föreläsningar. Nätverksträffarna äger rum i exklusiva lokaler i centrala Stockholm som inspirerar till kreativitet och innovativt tänkande. Preliminär start är i Q4 2025, exakta datum bestäms dock i enlighet med gruppen för att alla ska ha möjlighet att delta på samtliga träffar under året.

Utöver de fem nätverksträffarna anordnar vi cirka 15-20 events under året där du får möjlighet att träffa och nätverka med övriga medlemmar i Leaders Alliance. Eventen kan exempelvis vara frukostföreläsningar, AW, golftävling, yoga, fotbolls-VM med middag och Leaders Alliance Members' Lunch.

För att säkerställa nivån i grupperna har vi har en urvalsprocess. Vid visat intresse kontaktar vi er för en kortare intervju och för att prata vidare om ett medlemskap i Leaders Alliance.

Kursledare

Facilitator: Ulrika Spåls, Facilitator på Leaders Alliance
Med mottot »Stay out of the comfort zone« är Ulrika väldigt affärsfokuserad och hon älskar att utmana i diskussioner. Ulrika är idag Director HR & Communication på Boliden Smelters. Hon har 25 års erfarenhet av seniora roller inom HR och har varit ordförande för Sveriges HR Förening. 

Extern expert: Tre olika per år som bestäms efter att teman gemensamt har fastställts av gruppen vid uppstartstillfället. Detta för att säkerställa att de externa experterna som tas in besitter rätt spetskompetens inom det aktuella temat.

Ansvarig för gruppen:
Fredrik Landström, Leaders Alliance.
Telefon: 072 388 39 89

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om People & Culture (HR-chefer) - Chefsnätverk, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 3 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Medlem
5/5
03 mar 2020

Mycket bra och tankeväckande

Medlem
5/5
03 mar 2020

Årets bästa diskussioner. Nådde djupare ner i ämnet/frågeställningen jämfört med tidigare.

Medlem
5/5
03 mar 2020

Bra och personligt utmanande, inspiration

Leaders Alliance
Västmannagatan 3
111 24 Stockholm

Great minds don´t think alike!

Leaders Alliance är ett oberoende chefs- och kompetensnätverk för skandinaviska ledare som skapades för att ge ledare en plattform och ett sammanhang att växa i. Vår unika trestegsmetodik skiljer oss från andra nätverk och vårt mål har sedan start varit...

Läs mer om Leaders Alliance och visa alla utbildningar.

Highlights