Kursbeskrivning
Utbildningen syftar till att förmå varje enskild individ att lita på sin förmåga att hantera en uppkommen situation utifrån de förutsättningar som råder.
Utbildningen ger deltagaren en grundläggande förståelse och kunskap i konflikthantering där fokus är på svåra samtal som kan uppstå i mötet med människor. Oavsett om samtalet sker via telefon, mail eller vid ett fysiskt möte syftar utbildningen till att bidra med konkreta tips i hur man hanterar ett svårt samtal.
Oavsett verksamhet eller organisation skräddarsys utbildningen med scenarion tagna från ER verklighet. Utbildningen är lämplig för samtliga medarbetare oavsett funktion eller roll.
Kommande kursstarter
Varför välja Nordic Level Group ?
Erfarna polisiära och militära kursledare
Praktisk erfarenhet och strategisk insikt
Skräddarsydda utbildningar
Målgrupp
Utbildningen vänder sig till medarbetare som i sin yrkesgrupp möter människor, oavsett organisation eller verksamhet. Exempelvis inom kundtjänst, reception, dagligvaruhandel eller hotell. Utbildningen anpassas oberoende av verksamhet.
Inga specifika förkunskaper krävs för att kunna ta del av denna grundläggande utbildning.
Kursinnehåll
Utbildningen innefattar grundläggande teoretisk och scenariobaserad utbildning som genomförs fysiskt på plats hos kunden. Beställarens arbetsmiljö möter våra kunskaper och färdigheter som skapar en utbildning som speglar deltagarens vardag. Utbildningen varvar teoretiska delar med diskussions-/scenarioövningar.
- Grunder i konflikthantering
- - Kommunikation, Vad du säger betyder mycket, men hur du säger det betyder mer
- Kroppsspråk
- Innehåll
- Rösttonalitet
- - Emotionell aggressivitet
- - Instrumentell aggressivitet
- - Kommunikation, Vad du säger betyder mycket, men hur du säger det betyder mer
- Konfliktreducerande metoder
- - LEA
- - Aktivt lyssnande
- - Vikten av att sätta sin egen mentala och fysiska gräns
- Diskussionsövning
Upplägg
Utbildningen sker i föreläsningsform med inslag av diskussionsövningar.
Underlaget för diskussionerna tas fram i samråd med kunden för att skriva scenarion utifrån verkliga händelser för att på så sätt få deltagarna att finna relevans i övningen.
Tid & plats
Bestäms i dialog med beställare, datum för öppen utbildning sätts efter behov och intresseanmälan.
Investering
Offert, baseras på antal deltagare och anpassningar av innehållet
Kursledare
Våra kursledare kombinerar lång erfarenhet från polisiära och militära specialenheter med säkerhetspositioner inom näringslivet samt expertis inom analys och utredning. Vi erbjuder en unik och kraftfull mix av praktisk erfarenhet och strategisk insikt. Vi värdesätter att utgå från deltagarnas vardag och förutsättningar, vi är flexibla och skräddarsyr vår undervisning för att passa deltagarnas behov.
Examen, diplom m.m.
Erhåller intyg efter slutförd utbildning
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Jag tyckte det var bra att hon gav exempel på formuleringar man kan använda sig utav. Har sparat ner dessa
Jag saknade en period för utrymme för frågor till föreläsaren. Föreläsaren var väldigt bra, pedagogisk och gjorde utbildningen intressant.
Vi inom Level Advisory är experter på verksamhetssäkerhet med särskild kompetens inom medarbetarskydd och personsäkerhet. Vi drivs av ett starkt samhällsengagemang, leveranser av framstående kvalité och en hög grad av tillgänglighet. Våra kursledare kombinerar lång erfarenhet från polisiära och militära specialenheter med säkerhetspositioner inom näringslivet samt expertis inom analys och...
Jag tyckte att utbildningen var lärorik och något som jag inte har tänkt på är att vissa kunder kanske inte mår så bra. Jag fick en bättre förståelse kring hur man kan agera om ...