Kursbeskrivning
Arbeta med influencer marketing
Influencer marketing är en växande del av marknadsföringsstrategier och blir alltmer avgörande för att nå ut till rätt målgrupp. För att framgångsrikt integrera influencer marketing i din verksamhets marknadsföringsmix krävs därför både kunskap och praktiska verktyg. Vi har därför utformat en kurs som ger dig den kompetens du behöver för att skapa och genomföra effektiva samarbeten med influerare.
Kursen är helt digital och kan läsas i din egen takt via vår plattform
Genom kursens tolv moduler får du en omfattande förståelse för influencer marketing, från strategi och planering till genomförande och utvärdering av kampanjer. Kursen inkluderar inspelade föreläsningar, tillgång till kursbokenInfluencer marketing i praktiken, och praktiska övningar och fallstudier som ger dig möjlighet att direkt tillämpa det du lärt dig. Efter avslutad kurs får du inte bara ett kursintyg utan även konkreta verktyg för att stärka din marknadsföringsstrategi med hjälp av influencer marketing.
Kommande kursstarter
Målgrupp
Kursen passar dig som arbetar inom marknadsföring, kommunikation eller som ledare oavsett bransch.
Kursinnehåll
Kursen innefattar följande moduler:
1) Introduktion till influencer marketing
2) Influencers plats i marknadsföringsmixen
3) Hitta ett syfte och sätt ett mål
4) Ekonomi
5) Samarbetsformer
6) Hitta rätt influencers för ditt varumärke
7) Nå ut och attrahera influencers
8) Skriva briefs och kravspecifikation
9) Lagar och regler
10) Avtalsskrivning
11) Genomförande
12) Analys, uppföljning och rapportering
Upplägg
Vår kurs arbeta med influencer marketing är helt digital. Det innebär att du arbetar med modulerna på egen hand via vår lärplattform. Totalt består kursen av tretton stycken föreläsningar vars längd varierar mellan fem och 15 minuter. Du får också tips på vidare läsning och reflektionsfrågor till varje tema.
Ämne: Kommunikation
Nivå: Upskill, vi rekommenderar att du har arbetslivserfarenhet
Format: Digitalt med förinspelat material
Språk: Svenska
Kursstart: On demand, du börjar när det passar dig
Lektionstid: ca 8h
Självstudier: ca 16h
Investering
PRIS FÖRETAG: 12 000 SEK ex. moms |PRIS PRIVATPERSON: 15 000 SEK ink.moms
Kursledare
Din föreläsare på kursen ärkommunikationskonsulten Johannes Gustavsson, expert på det digitala medielandskapet och uppskattad föreläsare.
Förutom konsultuppdragen har Johannes också skrivit två böcker och varit en del av Medieakademins styrelse.
Intresseanmälan
Sälj & Marknadshögskolan
Sedan starten 1996 har vi på Sälj & Marknadshögskolan kommit att bli en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller eftergymnasial utbildning inom försäljning och marknadsföring. Tillsammans med de bästa utbildarna för varje moment och ett nära samarbete med näringslivet...
Läs mer om Sälj & Marknadshögskolan och visa alla utbildningar.