Kursbeskrivning
Hållbart företagande - strategi och utveckling
Ett hållbarhetsperspektiv är ett måste för både företag och samhälle. Därför är det viktigt för dig som arbetar inom försäljning, marknadsföring eller affärsutveckling att förstå hur hållbarhet kan integreras i affärsstrategier och arbetsprocesser.
Vår kurs erbjuder en genomgång av hållbarhetens strategiska betydelse för ditt företag, från att utforska dess centrala begrepp till att belysa konkreta ramverk som globala hållbarhetsmål och cirkulär ekonomi.
Kursen består av föreläsningar, insikter från experter och praktiska övningar – allt levererat i ett digitalt och flexibelt format. Efter kursens slut har du förutom ett kursintyg även konkreta verktyg och strategier att tillämpa direkt i ditt arbete.
Kommande kursstarter
Målgrupp
Kursen är branschneutral och vänder sig till dig som arbetar i en ledande position, som affärsutvecklare eller med marknadsföring.
Kursinnehåll
Kursen innefattar följande moduler:
- Introduktion till hållbarhetsbegreppet och ramverk
- Hållbarhetsstrategier för ökad konkurrenskraft
- Försäljning och marknadsföring av hållbara produkter och tjänster
- Hållbarhet ur ett kundperspektiv
- Produktutveckling
- Livscykelanalys och utveckling av hållbara tjänster
- Hållbarhetsredovisning och rapportering
- Ledarskapsstrategier för att främja hållbarhetsarbete
Upplägg
Kursen är helt digital. Det innebär att du arbetar med modulerna på egen hand via vår lärplattform. Totalt består kursen av åtta moduler med föreläsningar vars längd varierar mellan 15 och 40 minuter. Du får också tips på vidare läsning och reflektionsfrågor till varje tema.
Ämne: Hållbarhet
Nivå: Upskill, vi rekommenderar att du har arbetslivserfarenhet
Format: Digitalt med förinspelat material
Språk: Svenska
Kursstart: On demand, du börjar när det passar dig
Lektionstid: ca 3,5h
Självstudier: ca 3h
Investering
PRIS FÖRETAG: 10 000 SEK ex. moms |PRIS PRIVATPERSON: 12 500 SEK ink.moms
Kursledare
Din föreläsare på kursen ärkommunikationskonsulten Hanna Norrman Andersson, expert och rådgivare inom bland annat hållbarhetsredovisning.
Intresseanmälan
Sälj & Marknadshögskolan
Sedan starten 1996 har vi på Sälj & Marknadshögskolan kommit att bli en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller eftergymnasial utbildning inom försäljning och marknadsföring. Tillsammans med de bästa utbildarna för varje moment och ett nära samarbete med näringslivet...
Läs mer om Sälj & Marknadshögskolan och visa alla utbildningar.