Kursbeskrivning
Kursen syftar till att ge en grundlig introduktion till kundcentralens komponenter, funktion, krav på underhåll, tjänster, kunder, marknad, funktion, villkor och vänder sig till dig som är i behov av kompetenshöjning på denna del i fjärrvärmeområdet.
Kunden ställer allt högre krav på sina värmeleverantörer. Service av fjärrvärmecentralen bidrar till god komfort och ekonomi för kunden. Väl fungerande service är också en förutsättning, för att värmeleverantören skall kunna nyttja produktionsanläggningen på ett optimalt sätt med tanke på elproduktion, rökgaskylning (systemeffektivitet) och ackumulatorkapacitet. Service av fjärrvärmecentraler är ett bra sätt att skapa goda relationer och få nöjda kunder.
Innehåll
- Fastighetens värmesystem
- Fjärrvärmecentralens uppbyggnad
- Energimätning och debitering
- Drift och underhåll
- Branschkrav
- Miljö och klimat
- Arbetsmiljö
- Utveckling och framtid
Målgrupp
Du kan vara ingenjör eller tekniker, driftledare, montör, servicetekniker, projektör, projektledare på energiföretag, VVS-företag, Konsultföretag, leverantör eller entreprenör m.m.
Kommande kursstarter
Varför välja SIFU?
Gedigen kunskap och erfarenhet
Kvalitet och hög kundnöjdhet
Flexibla utbildningar
Kostnad för konferenspaket
Kostnad för lunch och fika tillkommer med 450 kr exklusive moms per dag på kurser och konferenser som genomförs fysiskt i lokal.
Intresseanmälan
Utbildningar, kurser och konferenser som utvecklar din kompetens
Kompetensutveckling genom kurser och konferenser är vår mission. SIFU vill bidra till en ökad välfärd i samhället genom att höja kompetensnivån inom svenskt näringsliv och offentlig sektor. Vi erbjuder ett brett utbud av kurser, konferenser och onlineutbildningar. Med många års...