Kursbeskrivning
Vässa din kompetens och få användbara strategiska insikter
Digitaliseringens framfart sätter spelreglerna för morgondagens kommunikation och
marknadsföring. Det ökar behovet av förståelse för vilka metoder och verktyg som finns och vilka strategiska val som bör göras. Alternativen är många och engagemang och relationer är nyckelfaktorer för att lyckas.
Vad behövs för att kunna arbeta effektivt med digital marknadsföring och kommunikation? Hur kan man arbeta för att utgå ifrån kundens behov? Och vilka styrdokument blir bärande för att implementera vald strategi? På denna kursen får du lära dig mer om content och inbound, hur du kan arbeta för att driva trafik med SEO och SEM, hur en genomarbetad contentplan är en bra grund och hur du kan utgå från kundernas behov när du gör dina strategiska vägval inom digital kommunikation.
Kommande kursstarter
Målgrupp
Den här kursen är för dig som arbetar som marknadschef, kommunikationschef,
projektledare, marknadsförare eller kommunikatör och som vill vässa eller bekräfta din kompetens inom digital kommunikation. Stor vikt kommer att läggas på erfarenhetsutbyte med både kursledare och andra deltagare för att maximera ny kunskap.
Kursinnehåll
- Kundresan och varumärket i digitala kanaler
- Övergripande insikter och riktlinjer för en strategisk kommunikationsplan
- Kanalstrategi kopplat till erbjudande och marknad
- Insikt om vilken typ av content som ger rätt strategisk effekt
- Olika sätt att planera, prioritera och få fart på arbetet
Kursledare
Anna Kleinwichs Magnusson har lång erfarenhet av att arbeta som rådgivare inom digital kommunikation och marknadsföring. Med bakgrund som digital strateg och copywriter håller hon ofta kurser och workshops för byråer och kommunikations- och marknadsavdelningar, med målet att guida rätt i den digitala världen och dela konkreta metoder och råd.
Anna har startat och driver Stockholms Skrivbyrå, Filmbyrån i Stockholm och Knack Konsulter & Rekrytering.
Intresseanmälan
Webbdagarna Academy Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar Webbdagarna Academy nyskapande, djupgående och lärorika heldagskurser inom digital marknadsföring och digitala affärer, både på distans och på plats i Stockholm. • Tusentals utbildade deltagare hittills – 99,3% är mycket nöjda• ...