Digital marknadsföring på distans
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 4 796 SEK
Kreativitet - Digitala idéer och kreativitet på distans
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 3 996 SEK
Digital PR på distans
-
Distans
-
Öppen utbildning
-
Från 3 996 SEK
Google Ads och sökmotormarknadsföring (SEM) på distans
-
Distans
-
Onlineutbildning
-
Från 3 996 SEK
Mer om Utbildningar i digital kommunikation
Dagens digitala plattformar ger oss fantastiska möjligheter att nå en stor publik både snabbt och kostnadseffektivt. Genom att digital kommunikation har vi även chansen att ta reda på vad det är vår målgrupp vill ha och bygga vår digitala strategi därefter.
Digital kommunikation är av största vikt för de allra flesta organisationer och företag. Det som tog ditt där ni är idag garanterar dock inte att ni hänger med i framtiden. Den digitala kommunikationens möjligheter och utmaningar är nämligen under ständig förändring.
Vem ska gå en kurs i digital kommunikation?
Är du intresserad av att jobba med digital kommunikation eller jobbar du idag som digital kommunikatör? För att du ska sticka ut ur mängden på arbetsmarknaden kan det vara en god idé att spetsa dina kompetenser. Eftersom att det digitala landskapet är under ständig förändring finns alltid ett stort behov av kompetensutveckling för dig som arbetar som webbkommunikatör. Vare sig du vill vidareutbilda dig inom sociala medier, Google Analytics eller hur du bäst kommunicerar via e-post finns kurser för dig här.
Exempel på vad du kan få lära dig i en vidareutbildning inom digital kommunikation:
- Effektiv e-postkommunikation
- Content marketing
- Skriva säljande texter anpassade för webben
- Hur du segmenterar din målgrupp för att kunna optimera innehåll
- Sökmotoroptimering (SEO)
- Optimal användning av Google Analytics
- Strategi för sociala medier
- Google AdWords
- Digitaliseringens möjligheter
- Film för digitala marknadskampanjer
- Omvärldsanalys
- Utveckla ett komplett digitalt flöde
- Snabba arbetsprocesser
Nedan beskriver vi tre vanliga områden lite närmre:
Google Analytics
Din organisations webbplats och ert intranät använder troligen ett webbanalysverktyg, exempelvis Google Analytics, där du kan se statistik över era besökare och deras aktiviteter. När du samlar in information bör du även kunna utforska och använda den. En vidareutbildning i ett webbanalysverktyg som Google Analytics är därför högst värdefull för dig som är digital kommunikatör.
Skriva texter för webben
Att skriva för olika digitala medier skiljer sig från att skriva för exempelvis en tidning. Därför kan för dig som jobbar med webbkommunikation vara värdefullt med en kurs där du lär dig skriva specifikt för webben. En sådan kurs kan passa dig som precis fått upp intresset för digital kommunikation såväl som för dig som varit i branschen länge och vill utvecklas.
Sociala medier
Det finns idag en rad olika sociala medier och det kan vara svårt att veta vilka ditt företag ska synas på och inte minst hur ni sen nyttjar kanalen på bästa sätt. En kurs i sociala medier hjälper dig ta reda på vad du som digital kommunikatör behöver göra för att framgångsrikt marknadsföra företaget på till exempel Instagram och Facebook.