Sök utbildning

Google Analytics 4 och Webbanalys på distans

Längd
20 timmar, för alltid tillgång till material
Pris
3 996 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Du väljer startdatum se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Längd
20 timmar, för alltid tillgång till material
Pris
3 996 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Du väljer startdatum se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Från 3 996 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

google analytics och webbanalys

Lär dig allt du behöver för att jobba med Google Analytics och webbanalys på riktigt.

I den här kursen får du lära dig allt som du egentligen behöver för att skapa affärsvärde med hjälp av Google Analytics. Det är noga utvalt för att nå bästa effekt i analysarbetet och fokuserat på att komma igång snabbt med skarpa analyser. Den här kursen ger en en kompetent verktygslåda och en god introduktion till skapa värde med er egen webbdata.

Om ni hört om att data är den nya oljan så är det här det enklaste och kanske bästa sättet att själv komma fram till nya affärsdrivande insikter.

Vi erbjuder ett 15 minuter gratis introduktionssamtal med Jesper!

Under samtalet går vi igenom dina utmaningar med Webbanalys och Google Analytics 4 – demokonto.
– Samtalet är helt kostnadsfritt
– Helt utan några förbindelser
– Vi går igenom Google Analytics 4 – demokonto. Du behöver inte ett eget konto.
– Samtalet sker genom Google Meets.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Du väljer startdatum

  • Onlineutbildning
  • Distans

Målgrupp

Den som vill ha en praktisk introduktion för hur du egentligen ska använda Google Analytics för att skapa värde för dig och din organisation. Garanterat fritt från fåfänga diskussioner om detaljer som inte bidrar med funktionell nytta. Det är meningen att du snabbt ska kunna sätta igång utifrån en solid grund med spets där det behövs.

Kursinnehåll

I kursen går vi grundligt igenom följande områden:

Webbanalys och dess mål med fokus på verktyget Google Analytics. Du får också veta hur du med hjälp av tekniker och rapporter kan hitta nytt värde inom din digitala närvaro och också framförallt hitta förluster eller läckage i er kundresa. Här får du alltså en heltäckande webbanalys utbildning.

Läroplan

Kursen delas in i flera moment och tillhörande delmoment. Tillhörande varje moment finns det uppgifter att lösa, quiz att testa dina kunskaper på och en uppsjö med instuderingsmaterial.

Kursen nyttjar i huvudsak dessa medel för utlärning:

  • Inläsningsmaterial
  • Videomaterial
  • Bildförklaringar
  • Övningsuppgifter
  • Mallar
  • Quiz
  • Certifieringstest

Del 1: Webbanalys och Google Analytics

  1. Vad är webbanalys?
  2. Att ställa rätt frågor
  3. Att ta fram KPIer och sätta upp mål
  4. Google Analytics - Introduktion
  5. Google Analytics - Standardrapporter
  6. Google Analytics - Datakvalité
  7. Google Analytics - Segment
  8. Google Analytics - Custom reports
  9. Google Analytics - Ecommerce Tracking

Del 2: Andra verktyg

  1. Annons-analytics & utvärdering av digitala marknadsföringskampanjer
  2. Kontextuell analys

Del 3: Hur du presenterar din data

  1. Data driven mindset och presentation av data
  2. Plugins och Hemliga tricks

Kostnader

Kursen i Google Analytics och webbanalys på distans kostar 4995 kr (inkl. moms) och du har sedan obegränsad tillgång till kursen för alltid!

Du kan betala kursen med Klarna, Swish och faktura. 

Vi erbjuder dessutom delbetalning i samarbete med Klarna. 

Kursledare

Jesper Petersson

Kursledaren Jesper Petersson har med sina 10 år inom digital försäljning och analys en gedigen kunskap av de tekniker och verktyg som krävs för att skapa framgångsrika analys och digitala strategier. Med en grundlig erfarenhet inom telekom, e-handel och utbildning har han arbetat med företag såsom Telenor, Pfizer och Tobii. Han också också varit en uppskattad föreläsare och kursansvarig på Berghs School of Communication, Hyper Island och Södertörns Högskola.

Examen, diplom m.m.

I slutet av kursen får du möjligheten att certifiera dig. Certifikat kräver godkänt genomfört test. Detta görs online och du får svar direkt om du är godkänd. Testet kan du göra så många gånger som du behöver för att bli godkänd. Certifieringen är 100% valfri.

Vad kan jag jobba med efter kursen?

Några vanliga jobbtitlar som du kan få efter avklarad utbildning är:

  • Webbanalytiker
  • Marknadsförare
  • Digital marknadsförare
  • Projektledare
  • Managementkonsult

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Google Analytics 4 och Webbanalys på distans, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 3 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Sebastian Mattsson
5/5
21 apr 2023

Väldigt lärorik och enkel att förstå, mycket bra kurs!

Aiki Rillo
5/5
01 sep 2021

Jag tyckte att kursen var jättebra, bra med text och visningar, och att man kunde komma enkelt i kontakt med den kursansvariga. Dessutom toppen att man har tillgång till kursen ...

Visa mer
Kati
5/5
30 jun 2021

Tusen tack för en spännande kurs! Jag ser redan nu nyttan av den och kan lättare följa våra analyser.

Nordic Tech Institute – Utbildningar på distans
Kebnekaisevägen 6
16736 Bromma

Kompetensutvecklande kurser i digital marknadsföring skapade av branschledande experter 

Nordic Tech Institute är marknadsledande på kurser inom digital marknadsföring. Kurserna är alltid helt på distans.  Idag kan du gå kurser inom: Digital Marknadsföring Marknadsföring i sociala medier Sökmotormarknadsföring (och Google Ads) Displaymarknadsföring och programmatisk annonsering Alla kurser fokuserar på...

Läs mer om Nordic Tech Institute – Utbildningar på distans och visa alla utbildningar.

Highlights