Filtrera efter
Utbildningsform
Google Ads
Plats
Visa alla filter
Visar 1-1 av 1 träffar
Annonser

Reportage inom Google Ads

Mer om Utbildning i Google Ads

Google Ads – kurser i digital annonsering tidigare AdWords-kurser

Google Ads är en annonseringstjänst som bland annat tillåter annonsörer att välja de sökord som ska visa upp annonser och det högsta belopp som de kommer att betala för ett klick. När en användare söker på Google ser de sedan annonserna i samband med sökresultaten. Google Ads har kommit att bli ett väldigt avancerat annonseringsverktyg som vars resultat beräknas genom historiska klickfrekvenser, relevansen av en annonsörs annonstext och sökord, en annonsörs kontohistorik och andra faktorer vars betydelse bestäms av Google.

Men Google Ads är inte endast begränsat till sökannonsering. Det är även ett mycket kapabelt verktyg som kan användas för att annonsera med så kallade banners via Googles Displaynätverk. Även här går det att rikta in annonserna mot de hemsidor som är relevanta för er målgrupp. Det finns även stora möjligheter att annonsera på någon av Googles partners hemsidor. Exempelvis med videoreklam på Youtube eller annonsering i Gmail.

Med en utbildning i Google Ads lär du dig skapa, hantera och optimera annonser i Googles digitala annonseringsverktyg. Kopplat med kunskaper i Google Analytics får du en bred kunskap i hur du bäst annonserar hos Google. I Analytics kan du se hur besökarna interagerar med din sida efter att du klickat på din annons, och ifall din annonsering faktiskt leder fram till några köp. 

Vanligt innehåll i en Google Ads-utbildning:

  • Sätta upp kampanjer
  • Förstå kampanjstrukturen på plattformen
  • Lär dig hantera och optimera dina kampanjer
  • Bidding - automatiserat eller manuella bud
  • Avancerade funktioner
  • Retargeting
  • Best practices och tips