Kursbeskrivning
NÅ EN STÖRRE PUBLIK GENOM ATT ÖKA DIN SYNLIGHET PÅ GOOGLES SÖKMOTORRESULTAT
IHM Google Ads är kursen för dig som vill förstå hela vidden av Googles annonsverktyg och hur du med datadrivna arbetsprocesser kan leverera de mest konverterande kampanjerna.
"Med distanskursen IHM Google Ads lär du dig allt från att ställa in ett konto på rätt sätt till att driva kampanjer för maximalt resultat. På endast sex dagar lyfter du din kompetens till toppnivån inom Google-annonsering - och säkrar ett optimerat resultat i din verksamhet."
- Fredrik Ekdahl, huvudlärare
FÖR VEM PASSAR UTBILDNINGEN?
Vår distanskurs i Google Ads är perfekt för dig som vill få ut det mesta av dina Google-annonser i sökfältet, i display eller på Youtube. Oavsett om du är nybörjare eller har erfarenhet kring Googles annonseringsplattform så ger IHM Google Ads dig de färdigheter och kunskaper som behövs för att snabbt och effektivt skapa, driva och optimera framgångsrika kampanjer.
RESULTAT EFTER KURSEN
- Grundläggande förståelse för annonsering på Google Ads
- Förmåga att sätta upp och optimera en annonskampanj
- Användning av sök- och displayannonsering
- Sökordsanalys och sökordsstrategi
- Budstrategier, budjusteringar och kampanjbudgetar
- Skapande av annonser - Budskap, sökord, landningssidor
- KPI:er, analys och uppföljning
OMFATTNING
6 halvdagar, kl. 08:30-12:30
Den största delen av utbildningen kommer att förläggas under lektionstid men du förväntas genomföra hemuppgifter mellan utbildningsdagarna.
Kommande kursstarter
Omfattning och nivå
UTBILDNINGEN OMFATTAR
STRATEGI OCH STRUKTUR
I kursen kommer du få insikter i analys och strategi för allt från nyckelord till kampanjstruktur.
Du kommer även få reda på skillnaderna mellan onlineversionen (SaaS) och Google Editor-versionen, och lära dig navigera i de olika programmen. Vi kommer också att täcka ämnen som konverteringsspårning, nyckelordsanalys och nyckelordsstrategi.
CREATIVE ASSETS
Du lär dig hur du effektivt kan hantera era olika plattformar och kanaler. Vi börjar med att ta upp landningssidor och hur du skapar innehåll för den avsedda målgruppen. Därefter kommer vi att diskutera skillnaderna mellan automatisering och manuell verksamhet när det gäller att köra a/b-test kring din annonsering.
Slutligen kommer du lära dig arbetsprocessen kring annons-optimering, hur du använder data för att skapa insikter som hjälper dig att förbättra dina kampanjer.
REMARKETING & ÖVRIGT
Inom ramen för kursen kommer du även få insikter i hur du hanterar era KPI:er för remarketing. Vi kommer att diskutera taktik för att förstå och förbättra din förståelse för korrekt dataanalys av ditt remarketing-arbete.
Vi kommer också fokusera på Display-annonser - vars syfte är att öka varumärkeskännedomen, öka trafiken på webbplatsen och fånga upp nya målgrupper. Slutligen går vi igenom Youtube Ads, en av marknadens mest kraftfulla marknadsföringskanaler.
Investering
AVGIFT
24 900 kr exkl. moms
31 125 kr inkl. moms
Kursledare
Fredrik Ekdahl
Efter att ha studerat en 2-årig yrkesutbildning med inriktning på E-handel, har jag sedan sommaren 2016 arbetat som konsult och föreläsare på Topvisible. Mina fokusområden har sedan karriärsstarten varit SEO, SEM samt digital analys. Jag har en förkärlek för Google och har under åren samlat på mig mycket kunskap och erfarenhet om Google’s olika plattformar, Google Analytics, Google Ads, Google Looker Studio - för att nämna några. Under årens lopp har jag fått inblick i och erfarenheter från många olika typer av branscher och bolag. Erfarenheter som jag gladeligen delar med mig utav under mina utbildningar på IHM.
Intresseanmälan
IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet.
Ju högre tempo som präglar förändringarna i vår omvärld, desto mer behövs IHM. Utveckling kräver utveckling, och på IHM Business School erbjuder vi affärsutbildningar för företag och individer som vill utvecklas och nå framgång. Vi erbjuder ett brett utbud av...