Kursbeskrivning
Masterclass i Strategisk försäljning
Denna säljutbildning ger dig verktyg för att lyckas i affärerna med stora och viktiga kunder. Kursen vänder sig till dig som ansvarar för försäljningen till era nyckelkunder. Du kan ha rollen som Säljchef, Key Account Manager eller där du på annat sätt ha ansvar för att utveckla relationen till era kunders beslutsfattare.
Ett av de vanligaste misstagen som säljare gör är att ha för få upparbetade kontakter hos de viktigaste kunderna. I säljutbildningen Masterclass i Strategisk försäljning tränar vi på avancerade säljstrategier för att utveckla era viktigaste kunder och de kunder där ni möter flera beslutsfattare. I en roll som Key Account Manager, Säljchef eller om du arbetar med avancerad försäljning så vinner du på att tydliggöra er säljstrategi.
Under kursen ger vi dig kunskap och träning i metoder för en framgångsrik försäljning till viktiga kunder. Vi tittar på verktyg som hjälper dig att äga din säljprocess, möta fler beslutsfattare, förutse kundens beslut och sälja till fler än en beslutsfattare hos en och samma kund. För att få en direkt nytta och effekt av utbildningen så kommer du att få arbeta med din egen handlingsplan och säljstrategi. Tillsammans identifierar vi olika affärsmöjligheter, tydliggör din positionering och utvecklar din säljplan. Denna Masterclass i Strategisk försäljning är praktisk inriktad där du får både arbeta med egna case och tillsammans med andra.
Mål med kursen
Efter kursen Masterclass i strategisk försäljning har du avancerade verktyg och metoder för att utveckla dina viktigaste kundrelationer, kartlägga strategiska beslutsfattare och förutse eventuella förändringar som kan påverka dig och din säljprocess. Du kommer även ha en konkret insikt i dina styrkor och utvecklingsområden som du kan använda för att skapa en hållbar säljplan, budget och för att nå dina mål.
Vi arbetar med små grupper där alla deltagare får möjlighet att öva och ställa egna frågor. Vill du veta mer om kursen, klicka på knappen ’’Beställ information’’ ovanför.
Kommande kursstarter
Varför välja Academic House?
Kursledare med
branschexpertis
Anpassas efter dina behov
Extra minikurs ingår
Ur innehållet:
-
Nyckelfaktorer för att nå mina säljmål
-
Hur får jag fler ingångar hos mina största kunder?
-
Att kombinera rätt säljtaktik med rätt strategi
-
Key Account Management - Utveckla era nyckelkunder
-
Avancerad positionering, stil och frekvens
-
Att agera på olika affärsmöjligheter
-
Se styrkorna och svagheterna i dina affärsmöjligheter
-
Den viktiga konkurrentanalysen
-
Att sälja till en grupp av beslutsfattare hos samma kund
-
Hur hittar och möter jag fler beslutsfattare hos kunden?
-
Beslutsfattarnas olika roller i köpprocessen
-
Vad är det som gör att kunderna väljer våra tjänster och produkter?
-
Hur fattar kunden sina beslut?
-
Utveckling av din personliga sälj- och handlingsplan
-
Hur kan jag förutse förändringar som påverkar kundens köpbeslut?
-
Kundens olika anledningar till ett köpbeslut
-
Att planera och effektivisera er säljtid
-
Att göra en avancerad säljplan anpassad till budget och säljmål
-
Digital uppstartsdel som ger dig stöd för att implementera säljstrategierna i ditt arbete efter kursen
Erbjudande
Läs mer om våra Minikurser på Academic House hemsida.
Kursledare
Våra kursledare i säljutbildningar har lång egen erfarenhet av försäljning och affärsutveckling i både ledande och operativa roller. De kan därför dra nytta av egna erfarenheter, både positiva och negativa, och koppla dem till modern forskning och teorier inom beteende och kommunikation. Alla kursledare har också djupa kunskaper inom pedagogik och har långa erfarenheter av att skapa positiva resultat i utbildningar.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Bra exempel, tydligt och verklighetsförankrat. Bra med liten grupp, alla var delaktiga.
Bra koppling mellan verklighet och teori. Då gruppen var liten så fick alla utrymme och det blev en positiv stämning i gruppen.
Academic House ger dig träning och kunskap inom områdena projektledning, ledarskap, kommunikation, affärsmannaskap, försäljning och förhandling.
Vi vet att utveckling kräver förberedelse, engagemang och uppföljning. För dig som kursdeltagare innebär det att du redan innan du tagit första steget in i kurslokalen har påbörjat din utbildning. Den förberedelse och uppstartsdel som du får göra innan din...
Liten grupp gjorde att det blev bra diskussioner. Bra utbyte då alla deltagare var ifrån olika segment.