Beskrivning av: Konflikthantering och svåra samtal
Bli en ledare som löser konflikter och gör svåra samtal enkla!
Detta är din chans att bli konstruktiv i konflikthantering och svåra samtal. Som chef eller arbetsledare är det viktigt att utveckla sitt ledarskap och lära sig att vända potentiella konflikter och svåra samtal till konstruktiva dialoger.
I grund och botten är lösningen ett tryggt ledarskap med kunskap om just konflikthantering och svåra samtal. Exempel på svåra samtal:
- Löneförhandlingar med medarbetare
- Tuffa säljmöten med svårövertalad kund
- Destruktiva konflikter på arbetsplatsen
Lär dig hantera konflikter som uppstår
Det är viktigt att erkänna att konflikter uppstår på alla arbetsplatser. På kursen talar vi om vad de potentiella svåra situationerna har för inverkan på medarbetare, organisationen och förtroendet för ledare eller ansvariga. Genom att utarbeta en förståelse för medarbetarna, bygger man också en tillit för hur man personligen hanterar stress och konflikter.
Klicka på Beställ information om du har några frågor!
Kommande kursstarter
Kursinnehåll
Företagets lärare kommer direkt från branschen och har många års erfarenhet av ledarskap och svåra förhandlingar. Under utbildningen kommer du att guidas genom en mängd ämnen:
Kommunikation gentemot medarbetare
- Hur man med tydlig struktur håller svåra samtal
- Att vara konsekvent och tydlig i tal och skrift
- Allmänna tips och råd inför svåra samtal
- Olika typer av svåra samtal – förhandlingar och uppsägningar
- Hur man etablerar ett gott samtalsklimat på arbetsplatsen
- Hur man konfronterar en befintlig konflikt eller svår situation på bästa sätt
- Hur man förebygger konflikter på en arbetsplats
- Att ge konstruktiv feedback
- Härskartekniker och hur man hanterar dem
Att förhandla med kunder
- Planera säljmötet. Scouta kunden, hitta öppningar
- Retorik - konsten att intressera, övertyga & avsluta försäljningar
- Hur man bryter dödlägen
- Hur man vänder en negativ kund till att bli positiv
- Uppföljning
Kursmål
Du får nya kunskaper och färdigheter som leder till att du kan bemästra och våga hålla konstruktiva svåra samtal. Svåra samtal och potentiella konflikter som istället leder till positiva resultat. Ditt förtroende kommer att öka markant och göra både dig och ditt företag mer effektivt!
Målgrupp
Utbildningen riktar sig till dig som är chef eller ledare och som vill lära sig mer om hur man håller konstruktiva och befriande svåra samtal. För dig som vill utveckla skicklighet i att bemästra svåra samtal.
Investering
Detta är en företagsanpassad kurs och därför skickar vi gärna en offert till ditt företag. Lämna dina önskemål och frågor här!
Eller ring GMS International på telefon: +46 (0)8-798 20 80
Intresseanmälan
Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!
GMS International® är ett utbildningsföretag som fokuserar helt på företagsmarknaden. Vi är specialister på lösningar och tjänster inom kommunikation, kultur, språk, ledarskap, försäljning, projektledning och kundservice. Med våra framstående, erfarna och insprirerande instruktörer och lärare är vi säkra på att vi är det perfekta valet...