Kursbeskrivning
Advanced Pay Per Click certifiering utbildning - Digital marknadsföring
Behärska de viktigaste verktygen och metoderna för digital marknadsföring
Certifieringsprogrammet Advanced Pay Per Click har en tydlig utbildningsplan som utformats av branschexperter.
Om kursen
Den här kursen ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter att arbeta med Google-annonser och Google Analytics och snabba på din erfarenhet av digital marknadsföring inom betalda marknadsföringsinitiativ.
Programmets egenskaper
- Livslång tillgång till självstudier
- Branscherkänt intyg om avslutad kurs
- Fem branschspecifika projekt och live-demonstrationer av verktygen Google Ads, Google Analytics och YouTube Ads
- Inriktad på certifieringsproven för Google Ads och Bing Ads
- Arbeta med Google Ads, Google Analytics och lär dig konverteringsspårning
Varaktighet
Kursen tar cirka 17 timmar att genomföra.
Inlärningsmål
I slutet av kursen ska du kunna:
- Förstå koncept för pay per click-annonsering
- Analysera den marknad som delas av varje sökmotor
- Välja de bäst lämpade sökorden för att passa annonseringsmodellen
- Analysera olika kampanjinställningar och PPC-prissättningsmodeller
- Utveckla betalda annonskampanjer och använda annonsgrupper effektivt
Vad ingår i kursen?
Denna kurs omfattar följande moduler:
- Introduktion till kursen
- Psykologi vid sökning
- Tratt för köp
- Förståelse för sökordsorganisation
- Matchningstyper för sökord
- Negativa sökord och hantering av söktermer
- Sökordsforskning
- Skapa övertygande annonser
- Avancerade annonsfunktioner
- Testning av annonser
- Tillägg för annonser
- Kampanjtyper för budget och räckvidd
- Plats- och språkinriktning
- Introduktion till målgruppstyper
- Hur man segmenterar data och skapar listor
- Använda målgruppslistor för att nå kunder
- Introduktion till displaynätverket
- Alternativ för inriktning på display
- Format för displayannonser
- Sätta upp och mäta mål
- Budgivning och tilldelning
- Rapportering och testning
- Organisation av annonsgrupper
- Organisation av kampanjer
- Arbeta med flera konton
- Introduktion till kvalitetspoäng
- Arbeta med kvalitetspoäng
- Diagnos av kvalitetspoäng och pivottabeller
- Konfigurera din PPC-strategi
- Skapa ditt konto
- Hantera ditt konto
- Shopping- och videokampanjer
- Automatisering och andra verktyg
Vad ingår i kursen?
12 månaders online-åtkomst till Advanced Pay Per Click (PPC) Certification elearning
Information om examen
Det finns ingen formell kvalifikation kopplad till denna kurs. För att slutföra kursen måste du dock slutföra självinlärningen, klara ett projekt och klara ett utvärderingstest med minst 60%. Utvärderingstestet ingår i elearningen.
Målgrupp
Denna kurs riktar sig till, men är inte begränsad till:
- Marknadsföringschefer
- Chefer inom digital marknadsföring
- Yrkesverksamma inom marknadsföring och försäljning
- Affärs- och kommunikationsexamen
- Entreprenörer
Förkunskaper
Det krävs inga formella förkunskaper för att delta i denna kurs.
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Adding Value Consulting (AVC) är en ledande ATO (Accredited Training Organization). Vi har introducerat ett stort antal 'Best Practice'-metoder i Skandinavien. Vi är experter inom utbildning och certifiering. Under åren har AVC förvärvat omfattande kunskap om olika ledningsmetoder, relevant praxis...
Läs mer om Adding Value Consulting AB och visa alla utbildningar.