Svenska utbildningspriset
Vi är nominerade till Svenska utbildningspriset 2025! Priset delas ut till aktörer som inspirerar, tänker nytt och skapar konkreta resultat. Du kan också nominera och lyfta fram dem som sprider kunskapens kraft och driver på för ett livslångt lärande för alla. Läs mer här.
Kursbeskrivning
Specialisera dig på kostnadseffektiv och datadriven annonsering
Detta kursprogram ger dig kompetenser och insikter inom mätbar digital marknadsföring. Du lär dig allt om att maximera annonsering via Google Ads, Facebook och Instagram samt hur du mäter effekten av dina aktiviteter i Google Analytics 4. Du lär dig att annonsera kostnadseffektivt och datadrivet. Och hur du kan maximera analys av data i GA4.
Delta på följande tre endagskurser – så här blir du certifierad:
- Google Analytics 4
- Google Ads
- Annonsera på Facebook och Instagram
Kommande kursstarter
Målgrupp
Kursprogrammet består av tre endagskurser och en fördjupande certifieringsuppgift. Programmet är perfekt för dig som vill bli specialist inom performance marketing.
Kursinnehåll
Certifieringen är ditt bevis på att du kan
- Segmentera dina målgrupper och välja rätt kanal eller plattform
- Sätta rätt mål för din annonsering och skapa säljande annonser
- Optimera, mäta och följa upp av din annonsering för ännu bättre resultat
- Skapa rapporter och funnels som är relevanta för just dig
- Mäta och analysera vad varje besökare är värd
Kursledare
Experterna som utbildar dig:
Vanja Lagercrantz Videau, designledare & UX-expert
Ted Solomon, grundare och vd, Ctrl Digital
Marianne Stjernvall, en av Sveriges ledande specialister inom CRO
Intresseanmälan
Webbdagarna Academy Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar Webbdagarna Academy nyskapande, djupgående och lärorika heldagskurser inom digital marknadsföring och digitala affärer, både på distans och på plats i Stockholm. • Tusentals utbildade deltagare hittills – 99,3% är mycket nöjda• ...