Sök utbildning

Key Account Manager

Längd
3 dagar
Språk
Svenska
Längd
3 dagar
Språk
Svenska
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Key account manager

För att lyckas som KAM behöver du har rätt redskap för att kunna analysera din kund både på strategisk och på taktisk nivå.

Med oss får du verktygen, metoderna och träningen som du behöver för att utveckla både dig själv, dina kunder och din organisation i ett effektivt KAM-arbete. Vi arbetar igenom så väl de taktiska som de strategiska delarna av KAM-rollen samt djupdyker i nyckelkompetenserna för Key Account Management. Detta ger dig en effektiv KAM-process, som efter utbildningen ger dig ett konkret stöd i din utvecklingsresa som KAM. Målet med utbildningen är att det ska vara mycket tydligt VAD du behöver göra och HUR du kan agera på ett framgångsrikt sätt, både i kunddialogen samt i strukturen för företagets viktigaste kunder, utifrån din verklighet.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till Key Account Managers, chefer, erfarna säljare och andra som arbetar med, eller kommer att arbeta med företagets strategiskt viktiga kunder, era nyckelkunder.

Kursinnehåll

Strategisk och taktisk analys

För att lyckas som KAM behöver du har rätt redskap för att kunna analysera din kund både på strategisk och på taktisk nivå. Med rätt redskap kommer du kunna säkerställa att du utvecklar kunden och når dina mål, vilket i slutändan är synonymt med att din kund når sina mål.

Utveckla KAM team

KAM försäljning är teamförsäljning. Du behöver din organisation som stöd och ni behöver kunna möta kunden på flera olika nivåer. Under utbildningen får du verktyg för att kartlägga kunden och bredda nätverket samtidigt som du får verktyg för att kunna leda ditt interna KAM-team på ett framgångsrikt sätt. Detta kommer göra att du får en tydlig plattform att arbeta utifrån.

Utveckla kunden och bredda affären

Som Key Account Manager ansvarar du för att utveckla och bredda affären hos kunden. Under utbildningen går vi igenom komplex försäljningsstrategi och förhandling vilket kommer göra dig rustad för att framgångsrikt utveckla dina kunder.

Ur innehållet:

  • Framtidens affärer
  • Strategisk analys
  • Taktisk affärsanalys
  • Intressent analys
  • Kundens köp och beslutsprocess
  • Att utveckla ett KAM-team
  • Att delegera och driva projekt
  • Mål och målnedbrytning
  • Prioritering och tidshantering
  • Att utveckla och bredda affären
  • Komplex försäljning

Tid & plats

Kurstider:      09.00-16.00
Lunch:           ca. kl. 12.00-12.45
Plats:             Convendum Stockholm

Kursdagar inkluderar 2+1 dgr.
Vänligen kontakta oss för exakta datum och plats.

Kursledare

Amelie Lagerkvist

Nyfikenhet, engagemang och målfokus är tre ord som kännetecknar Amelie vilket lett till att hon framgångsrikt arbetat som KAM, Försäljningschef, Vice VD, genomfört Ultramaraton och extrem paddling i Stockholms skärgård. Amelie lever efter mottot: ”Inget är så bra att det inte kan bli bättre”. 

Amelie

Utveckling – det mätbara, det påverkbara har alltid lockat henne, därav blev intresset för försäljning stort. Eftersom det är människor som gör affärer med varandra har kommunikation, samarbete, grupputveckling och personligt ledarskap blivit ett av Amelies viktigaste ämnen vid sidan av försäljning. När man träffar Amelie är man engagerad från första till sista sekund tack vare hennes pedagogiska, positiva och ”kärleksfullt utmanande” sätt där målet alltid är i fokus.

Amelie är certifierad coach, licensierad mental tränare och har framgångsrikt coachat över 200 chefer och stöttat många ledningsgrupper att tydliggöra mål, strategi, kultur och värderingar och hon har framgångsrikt tränat 100-tals säljare, specialister, kundservicemedarbetare som vill nå framgång och nå nya resultat. Amelie är också en uppskattad och anlitad föreläsare kring mål och motivation.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Key Account Manager, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 1 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Erik U
5/5
08 apr 2022

Informationen som skickades ut innan utbildningen var tydlig och bra. Mina förväntningar om Mindit levdes upp mycket bra. Dom tre utbildningsdagarna var bra planerade och genomf...

Visa mer
Mindit – The House of Sales & Leadership
Convendum Drottninggatan 29
111 51 Stockholm Stockholms län

Lyft er Försäljning och ert Ledarskap

Sälj- och Ledarutbildningar som gör skillnad! Om Mindt Vi stärker svenskt näringslivs konkurrenskraft genom ett stärkt affärsmannaskap och ledarskap.   Med över 90års erfarenhet från marknaden vet vi hur man designar gedigna och evidensbaserade sälj- och ledarskapsprogram som gör skillnad.  Vi...

Läs mer om Mindit – The House of Sales & Leadership och visa alla utbildningar.

Highlights