Sök utbildning

Utbildning inom Generativ AI

Sveriges Annonsörer, i Stockholm
Längd
2 dagar
Pris
8 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
28 januari, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
2 dagar
Pris
8 000 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
28 januari, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Utbilda dig inom Generativ AI

Generativ AIs framväxt – Dåtid, nutid och framtid
Organisatoriska utmaningar vid implementering av AI i arbetsprocesser
Hur du tar fram en policy vid användning av data från din organisation
Viktigt att tänka på vid strategiska marknadsfrågor
Praktisk användning av AI verktyg verktyg för skapande, distribution och analys

Detta får du med dig:

  • God förståelse för uppbyggnaden av AI-verktyg
  • Insikt om hur du skapar arbetsprocesser där AI är en självklar del
  • Metoder för att systematiskt arbeta med AI verktyg för att få det mesta ut av dem
  • Viktiga insikter att ta med hem och sprida vidare i din organisation


Utbildningen pågår under 2 halvdagar med start den 28 januari 2025 och fortsättning den 11 februari.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

28 januari, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar med marknadsföring och står inför utmaningen i hur du kan implementera AI-verktyg för att både höja den kreativa nivån och effektiviteten av arbetet ni lägger ner på er marknadsavdelning.

Det är rätt utbildning att gå för dig som:

  • Har i uppgift att öka användandet av AI i din organisation
  • Testat på AI verktyg men vill få djupare insikt om hur de fungerar
  • Letar systematiskt arbetssätt för att förbättra resultatet av användandet av AI verktyg
  • Få klarhet i vilka frågeställningar en organisation behöver ta sig an för att kunna arbeta med AI, både strategiska, etiska och praktiska.

Kursinnehåll

BLOCK 1 – Gör organisationen AI redo

Det första blocket i denna utbildning ger dig grundförståelsen för hur generativ AI fungerar. Vi går igenom vilka utmaningar en organisation behöver ta sig an för att börja jobba effektivt med AI och hur vi på ett strategiskt sätt kan dra nytta av verktygen. Målet med block 1 är att se bortom de verktyg och funktioner som finns idag för att se hur vi kan använda AI även på lång sikt!

  • Introduktion – Varför just nu? – Bakgrund och vad som hänt under hösten inom utvecklingen av AI
  • Så fungerar generativ AI – Ekosystemet, utvärdera AI-verktyg
  • Ansvarsfull användning av AI – Ta fram policys, använda data och användarrätt
  • Research, strategi och analys – Vi övar på att använda Chat GPT och Bard (Google) som bollplank samt diskuterar andra AI verktyg som kan hjälpa vid analys

BLOCK 2 – Praktisk implementation av AI-verktyg

Under block två kommer vi att använda AI-verktygen i praktiken! Både när det kommer till att skapa med hjälp av AI men även hur du kan förbättra ditt insiktsarbete med hjälp av AI och automatiserade processer.

  • Processer för att arbeta med AI – Skapa rutiner för att arbeta systematiskt med AI-verktyg
  • AI för skapande – Skriva och om formatera texter, generera och redigera bilder, skapa film
  • Optimera med AI – Ta hjälp av AI för distribution av innehåll och hitta optimeringsmöjligheter
  • Uppgift – att förbereda och skriva en kampanjupphandlings brief

Kursledare

Sara Öhman (tillfällen 24/9 + 17/ 10 - 2024)

Konsult och utbildare

Sara Öhman är konsult och utbildare inom digitala kanaler och har under 15 år hjälpt marknadsorganisationer, i Sverige och internationellt, att effektivisera sitt arbete med hjälp av datadriven arbetsmetodik. Sara har utbildat över 500 marknadsförare och hjälpt flera marknadsorganisationer att implementera AI i sitt arbete.

Fredrik Holmén (tillfällen 28/1 + 11/2 - 2025)

Entreprenör och partner på ARC

Fredrik verkar i överlappet mellan tillväxt och teknik. Han skapat flera verktyg för att effektivisera digital marknadsföring som Funnel.io (marknadsdataaggregering), Feedeo (produktdrivna sökannonser) och Bloodline (lead generering). Med sin förståelse och erfarenhet inom affärsutveckling och mjukvaruutveckling, leder Fredrik framgångsrikt ARC:s agenda inom AI. Som en inspirerande talare och skicklig problemlösare, är Fredrik känd för att engagera och motivera sin publik med praktiska exempel.

Efter utbildningen

Resultat efter utbildningen

Vad ger programmet för självutveckling?

När du har gått den här utbildningen kommer du vara trygg med insikten om vad du behöver göra för att börja implementera AI i din marknadsorganisation. Du kommer kunna navigera bland de verktyg som finns att tillgå, både idag och imorgon, samt skapa processer för att systematiskt arbeta med generativa AI verktyg.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Utbildning inom Generativ AI, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Sveriges Annonsörer
Olof Palmes Gata 11
111 37 Stockholm

Välkommen till Sveriges Annonsörer!

Vår utbildningshub Campus Marketing erbjuder kvalificerade och mycket uppskattade utbildningsprogram och mikrokurser för individer och företag. Utformade i samarbete med några av Sveriges främsta experter inom marknadsföring och effekt. Lär dig mer om Generativ AI, B2B Marknadsföring eller Varumärkesstrategi genom...

Läs mer om Sveriges Annonsörer och visa alla utbildningar.

Highlights