GoodHabitz nu i Sverige – lärande måste vara kul!

Är det dags att kompetensutveckla? Nederländska utbildaren GoodHabitz väcker stort intresse hos svenska företag. Med visionen att vara onlineutbildningens Netflix, är de övertygade om att underhållande lärande och personlig utveckling gynnar hela företaget.

Kollegor i konferensrum

Den nederländska utbildaren GoodHabitz har kommit till Sverige. Efter bara en kort tid har de underhållande onlineutbildningarna fått mycket positiv uppmärksamhet, och intresset är stort hos svenska företag som vill satsa på kompetensutveckling. 

Nästan på rekordtid har nederländska GoodHabitz slagit sig in på den svenska marknaden. Med lokalt anställda i Sverige och ett flertal svenska kunder, som Office Management och Avarn Security, visar de att de är här för att stanna. Nu ska företaget växa, och det ambitiösa målet är att bli störst på den svenska marknaden för onlineutbildningar inom bara två år. 

“Onlineutbildningens Netflix” 

Företaget grundades i Nederländerna och finns idag över stora delar av världen. Med ett brett utbud av utbildningar på flertalet språk, och internationella kunder som PUMA, H&M, McDonald´s och Randstad, erbjuder GoodHabitz roliga och inspirerande onlineutbildningar för alla. 

– Vi är helt övertygade om att lärande måste vara kul! Visionen är att våra utbildningar ska vara så underhållande och lärorika, att man hellre går en kurs än att se ett avsnitt av sin favoritserie. Det är därför vi kallar oss onlineutbildningens Netflix, säger Charlie Thorstensson, Nordenchef på GoodHabitz. 

Utbildning för alla 

Affärsidén grundar sig på att göra utbildning och personlig utveckling tillgängligt för alla på företaget.  

– Utbildningar riktar sig ofta till en mindre utvald målgrupp, främst chefer, vilket endast motsvarar runt 20 procent av all personal. Vi vill att alla medarbetare, oavsett position, ska få möjlighet att utvecklas, säger Charlie Thorstensson. 

Med GoodHabitz kan medarbetare genomföra utbildningar i sin egen takt. Utbildningarna uppbyggda utifrån olika inlärningstekniker för att passa så många som möjligt, och omfattar allt från hälsa och säkerhet till kommunikation, språk och ledarskap.  

– Många svenska företag uppger att de har svårt att hitta personer med rätt kompetens. Ett område som många behöver jobba särskilt med, är så kallade mjuka kompetenser som handlar om beteende och personlig utveckling. De kan alltid tränas och utvecklas, men aldrig ersättas av en dator eller annan teknik, säger Charlie Thorstensson. 

Så fungerar det

GoodHabitz tillämpar fast pris där alla medarbetare får obegränsad tillgång till hela kursutbudet. Dessutom får varje kund en coach som arbetar löpande för en framgångsrik implementering samt säkerställer att kunden eller teamet når sina uppsatta learning & development-mål. Utforska GoodHabitz plattform och kom igång med din första kurs helt kostnadsfritt här.  

Om GoodHabitz 

GoodHabitz ser på livet som en enda lång inlärningsprocess. Ambitionen är att bidra till denna process genom att erbjuda de mest attraktiva och arbetsrelaterade utbildningarna på marknaden. Med hjälp av dessa, gör GoodHabitz allt i sin makt för att den personliga utvecklingsprocessen ska kännas så enkel, tillgänglig och rolig som möjligt för alla. Personlig utveckling är inte bara bra för det egna självförtroendet och arbetsmotivationen, utan gynnar hela företaget. Verksamheten grundades i Nederländerna, och finns idag i fler än 15 länder runt om i världen, där de hjälper över 2500 företags- och SMF-kunder i en mängd olika branscher.

Välkommen att läsa mer på: www.goodhabitz.com/sv-se


Annonser

Du kanske också är intresserad av: