Kursbeskrivning
VeriSM™ Foundation, inklusive officiell examen och certifiering
VeriSM™ Foundation fokuserar på VeriSM™ modellen som har värdefokus på resultat och organisationens mål. Det innehåller också vägledning för att välja lämplig ledningsmetod för att etablera produkten eller tjänsten.
VeriSM™ ger sammanhang till Service Management och tittar på hur ny teknik och ledningsmetoder kan tillämpas för att öka värdet för kunden.
VeriSM™ -modellen visar organisationer hur de kan anta en rad metoder på ett flexibelt sätt för att leverera rätt produkt eller tjänst till rätt tid för sina kunder.
VeriSM™ möjliggör ett skräddarsydd tillvägagångssätt beroende på vilken typ av verksamhet du har, organisationsstorleken, dina affärsprioriteringar, din organisationskultur – och till och med arten av det enskilda projektet eller den tjänst du jobbar med.
VeriSM™ hjälper företagen att hantera och leverera värde till sina kunder med hjälp av integrerad service management praxis, snarare än att fokusera på ett preskriptivt sätt att arbeta.
VeriSM™ Foundation online-kursinformation
- 120 dagar tillgång till eLearning plattformen
- 9 lektioner (ljud och bilder inspelade av en ackrediterad lärare)
- Nedladdningsbara PDF-dokument med bilder för varje lektion
- 1 officiell test prov
Du lär dig
- Tjänsteorganisationen
- Servicekultur
- Människor och organisationsstruktur
- VeriSM™ modellen
- Progressiv praxis
- Innovativ teknik
- Komma igång
Efter kursen kommer du att leda vägen genom;
- Driva internt engagemang och göra förändringar som är viktiga för kunden
- Leverera ny service management hantering och produktutvecklingspraxis som sätter din verksamhet först
- Implementera service management som adderar värde för ditt företag och gör dig mer värdefull på marknaden
- Att vara en del av VeriSM™ community
- Att vara en eftertraktad pionjär inom service management för den digitala tiden
I den officiella publikationen VeriSM: Service Management for digital age, beskriver VeriSM ett service management-tillvägagångssätt som är:
- Värdedriven
- Utvecklande
- Mottaglig
- Integrerad
- Service
- Ledning
Målgrupp
VeriSM™ Foundation är lämpligt både för IT-personal som är nya inom Service Management samt de som redan arbetar inom en Service Management-miljö. Detta inkluderar alla som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster.
Examen och certifiering: Online!
Ta din examen när du är redo, när du har tid och var du än är .. !!
Examen kommer att tas online vilket ger dig det bekväma valet att skriva examen hemma eller på kontoret, vid en tidpunkt som passar dig! Vad vi behöver är en dator med internet för examen. Examen ingår i detta eLearning-paket.
Mycket flexibel!
ONLINE EXAMFORMAT
- Helt online tentamen
- Flera val; 40 frågor
- 26 poäng krävs för att klara provet (65 frågor totalt)
- 60-minuters prov
Kommande kursstarter
Certifikat
ITIL Foundation
ITIL Foundation är den första nivån inom ITIL. ITIL Foundation ger grundläggande kunskap om de begrepp och termer som används inom ITIL inklusive sambanden mellan de olika nivåerna inom området.
Läs mer om ITIL FoundationIntresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,5
Elearning-kursen har lätt överträffat mina förväntningar. Både i format och material. Bra service av AVC! Tack!
Adding Value Consulting (AVC) är en ledande ATO (Accredited Training Organization). Vi har introducerat ett stort antal 'Best Practice'-metoder i Skandinavien. Vi är experter inom utbildning och certifiering. Under åren har AVC förvärvat omfattande kunskap om olika ledningsmetoder, relevant praxis...
Läs mer om Adding Value Consulting AB och visa alla utbildningar.
Mycket användbar kurs som ger dig förmågan att se den större bilden, förena olika metoder och ramverk och standarder för servicehantering. Bra komplement till ITIL, eller iställ...