Kursbeskrivning
De senaste åren har kundens köpmönster förändrats i grunden och för att du ska lyckas som säljare måste din säljstrategi förändras lika mycket. I kursen Digital försäljning lär du dig möta den nya tidens pålästa kund och vad som krävs för att förhålla dig relevant genom hela deras digitala köpresa.
BLI FRAMTIDENS SÄLJARE
Under 10 tillfällen fokuserar utbildningen Digital försäljning på hur du med en förändrad säljapproach bättre kan nå fram till dina kundkrets, bygga relationer och skapa lojalitet.
Du lär dig hur man påverkar de kunder som redan bestämt sig innan de kontaktat säljaren, de som själva jämför pris och kvalité online, de som inte håller sig lojala till ett varumärke - kort sagt, du lär dig hur man på bästa sätt påverkar dagens digitala kunder.
Vi hjälper dig att bli framtidens säljare.
FÖR VEM PASSAR UTBILDNINGEN?
Utbildningen är skräddarsydd åt säljare som arbetar inom B2B, B2C, Account managers eller Key account managers.
Utbildningen passar dig som har för avsikt att framtidssäkra din karriär inom försäljning istället för att fastna i föråldrade försäljningsprocesser.
RESULTAT EFTER UTBILDNINGEN
- En större genomslagskraft i möten med pålästa kunder
- Förståelse för hur du påverkar dina kunder innan du möter dem
- Praktiska verktyg för hur du bygger intresse hos din målgrupp på LinkedIn och andra digitala plattformar
- Förståelse för hur du bygger minne kring dig själv, din produkt/tjänst och ditt varumärke
- Förståelse för hur du genomför digitala möten över skärm och överträffar kundens förväntningar
OMFATTNING
1 dag i veckan under 10 veckor
halvdagar kl.08.30-12.30
Utöver schemalagd tid genomför du självstudier som innefattar cirka 4 timmar i veckan.Utbildningen avslutas med ettdigitalt kunskapstest som certifierande moment.
Kommande kursstarter
Kursinnehåll
KURSMOMENT
DAG 1: INTRODUKTION: FÖRFÖRSTÅELSE
DAG 2: SOCIAL CONTENT SELLING
- För-påverkan
- Hur responderar hjärnan
- Cialdinis 6 principer
DAG 3: SOCIAL CONTENT SELLING
- Påverkansmatrisen
- 3 intellektuella system
- 3 ”Job to be done”
DAG 4: SOCIAL CONTENT SELLING
- Träning - Egna inlägg
- Enkel Copy writing (Ingress, rubrik, puff och brödtext)
DAG 5: SOCIAL CONTENT SELLING
- Rörligt media
- Bild
- Träning
DAG 6: DYNAMIC SALES
- Varför ny säljansats
- De två dimensionerna – Den moderna kunden
- KIMABAS – Vår struktur
DAG 7: DYNAMIC SALES
- KIMABAS
- Bygg samtal
- Motläsning
DAG 8: DISTANCE SELLING
- Performance – Hur skrider jag fram i en tvådimensionell värld
- Check-lista för framgångsrikt samtal
- Grundläggande samtalsstruktur och presentationsteknik
DAG 9: DISTANCE SELLING
- Teknik – Två nivåer
- Ljud, ljus och bild
- Screencasting-verktyg – Professionella LIVE-streamningar
DAG 10: DISTANCE SELLING
- Förbered ett möte
- Hålla ett möte
- Feedback från kollegor och lärare
Investering
AVGIFT
24 900 kr exkl. moms
31 125 kr inkl. moms
Intresseanmälan
IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet.
Ju högre tempo som präglar förändringarna i vår omvärld, desto mer behövs IHM. Utveckling kräver utveckling, och på IHM Business School erbjuder vi affärsutbildningar för företag och individer som vill utvecklas och nå framgång. Vi erbjuder ett brett utbud av...