Sök utbildning

Konvertering - Experiment, CRO och AB-tester

Webbdagarna Academy, i Stockholm (+2 orter)
Längd
1 dag
Pris
8 950 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Längd
1 dag
Pris
8 950 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

För dig som vill lyckas med din konvertering

Välkommen till en kurs som hjälper både dig och din organisation att utvecklas inom konvertering och som lägger grunden för att ni på ett datadrivet sätt kan optimera konverteringsgraden. Som deltagare får du en strategisk överblick av hur ni bygger en framgångsrik CRO-process i just er organisation samt praktiska kunskaper om viktiga konverteringsverktyg, hypotesarbetet och A/B-tester – som du kan implementera direkt efter avslutad kurs.

Det här lär du dig på kursen:

  • Hur du skapar en framgångsrik CRO-process i din organisation
  • Viktiga verktyg du måste ha koll på – exempelvis Optimizely, Hotjar och Google Analytics
  • Hur du skapar rätt hypoteser och lyckas med A/B-testning
  • Vad din organisation behöver ha på plats för att bli mer CRO- och datadriven
  • Vad du behöver tänka på kring cookies, tekniska hinder och integritet

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

Kontakta oss!

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

Kursen är perfekt för dig som jobbar med webb, marknadsföring, kommunikation och affärsutveckling – och vill få uppdaterade kunskaper om hur du och din organisation kan jobba med konverteringsoptimering på ett modernt sätt under 2023.

Kursprogram

Kursprogram


09:00-09:30 – Introduktion till konverteringsoptimering (CRO)

  • Vi skapar oss en gemensam syn på den metodik som är CRO och Experiment
  • En tillbakablick till hur allt startade
  • Basen läggs för vad ett experiment faktiskt är och vad vi använder dem för


09:30-10:15 – CRO-processen

  • Genomgång av CRO-processens byggstenar
  • Djupdyk i stegen som inkluderar analys, hypotes, prioritering, rapportering och dokumentation


10:15-10:30 – Förmiddagspaus


10:30-12:00 – CRO i organisationen

  • Hur behöver organisationen vara involverad i CRO-programmet
  • Strategier på kort och lång sikt för att lyckas med sina AB-tester
  • KPI-er att rapportera på för att visa tillväxt

12.00-13.00 – Lunch


13:00-14:15 – AB-testplan

  • Genomgång av AB-testplan som görs inför varje experiment
  • Förtydligande av dokumentationen och processen för att skapa ett hållbart CRO-program i din organisation


14:15-14:30 – Eftermiddagspaus


14:30-15:15 – Praktiskt arbete

  • Vi idé-genererar baserat på din hemsida och dina KPI’er
  • Vi sätter upp hypoteser för test-idéer


15:15-15:45 – Skapande av AB-testplan för de prioriterade hypoteserna

  • Hypoteserna formas till detaljerade beskrivningar
  • Stakeholders kartläggs och primära KPI’er sätts i AB-testplanen där du får möta de riktiga utmaningarna med ett experiment
  • Baserat på din organisation lyfter vi utmaningar och lösningar för att ta ditt praktiska arbete vidare till ett utrullat AB-test


15:45-16:00 – Summering av dagen

Kursledare

Marianne Stjernvall – en av Sveriges ledande CRO-experter

Marianne är en av Sveriges ledande specialister inom konvertering och A/B-testning.

År 2020 utnämndes hon till CRO-specialist of the year (inhouse category) internationellt. Hon är även en uppskattad Webbdagarna-talare och föreläsare på skolor som Berghs och Hyper Island – som lyckas förklara konverteringens komplexa värld på ett både pedagogiskt och inspirerande sätt.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Konvertering - Experiment, CRO och AB-tester, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Webbdagarna Academy
Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

Webbdagarna Academy Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar Webbdagarna Academy nyskapande, djupgående och lärorika heldagskurser inom digital marknadsföring och digitala affärer, både på distans och på plats i Stockholm. •  Tusentals utbildade deltagare hittills – 99,3% är mycket nöjda• ...

Läs mer om Webbdagarna Academy och visa alla utbildningar.

Highlights