Kursbeskrivning
Advanced Content Marketing certifiering utbildning
Lär dig hur du skapar relevant innehåll för att attrahera och behålla en definierad målgrupp
Content marketing är en teknik för att skapa och distribuera relevant innehåll för att bygga auktoritet, attrahera och behålla en tydligt definierad målgrupp och driva lönsamma kundåtgärder.
I den här avancerade kursen i content marketing får du lära dig olika aspekter av planering och genomförande av content marketing-strategier för att skapa imponerande innehåll med större effektivitet och genomslagskraft.
Om kursen
Du kommer att lära dig att producera övertygande texter, de viktiga strategier, taktiker och bästa praxis som en skribent behöver för att skapa och förbättra content marketing-insatser. Kursen hjälper också deltagarna att lära sig olika aspekter av planering och genomförande av strategier för innehållsmarknadsföring med större effektivitet och genomslagskraft.
Varaktighet
15 timmars högkvalitativt e-learninginnehåll - 18 lektioner
Inlärningsmål
I slutet av kursen kommer du att kunna:
- Skapa fängslande och övertygande marknadsföringsinnehåll
- Identifiera målmarknader och skapa en effektiv strategi för innehållsmarknadsföring för varje typ av målgruppssegment
- Skapa budskap och riktlinjer för lämpligt innehåll
- Hitta branschinfluencers och identifiera marknadsföringsmöjligheter
- Skapa bästa praxis för innehåll i olika medietyper, inklusive sociala medier, bilder etc.
Vad ingår i kursen?
- Lektion 1: Introduktion till innehållsmarknadsföring
- Lektion 2: Att utveckla en vision för framgångsrik content marketing
- Lektion 3/ Projekt 1: Att utveckla ett business case för content marketing
- Lektion 4: Att skapa en framgångsrik strategi för content marketing
- Lektion 5: Att skapa en anmärkningsvärd redaktionell uppdragsbeskrivning
- Lektion 6: Att rikta in sig på kundintention istället för demografi
- Lektion 7: Att rikta in sig på viktiga influencers
- Projekt 2: Att rikta in sig på viktiga influencers
- Lektion 8: Att konsekvent producera hjälp-, nav- och hjälteinnehåll
- Lektion 9: Producera engagerande innehåll oftare
- Lektion 10/Projekt 3: Använda effektiva taktiker för innehållsmarknadsföring för B2C och B2B
- Lektion 11: Bygga framgångsrika sociala medieplattformar för B2C och B2B
- Lektion 12: Hjälpa kunder att hitta den information de söker
- Lektion 13/ Projekt 4: Hjälpa viktiga influencers att påverka köparens beslutsprocess
- Lektion 14: Mätning av innehållets effektivitet
- Lektion 15: Mäta avkastningen på marknadsinvesteringar
- Lektion 16: Förbättra genom att experimentera med nya initiativ
- Lektion 17/ Projekt 5: Förbättra effektiviteten genom att bli mer sofistikerad eller mogen
- Lektion 18: Innehållsmarknadsföring inom överskådlig framtid
Vad ingår i kursen?
Material
- Frågesport efter varje lektion
- 5 praktiska projekt
Tillgång till utbildningen
- 12 månaders online-åtkomst till ackrediterad e-learning
Information om examen
Det finns inget prov tillgängligt, men för att låsa upp ditt certifikat måste du slutföra 85% av kursen, samt tre projekt och ett simuleringstest med en lägsta poäng på 60%.
Målgrupp
Kursen i avancerad innehållsmarknadsföring är lämplig för:
- Digitala marknadsförare
- Planerare eller skribenter av onlineinnehåll
- Chefer för affärsutveckling
- Marknadsförare av sociala medier
- PR-chefer
- Marknadsförare av varumärken
Förkunskaper
Det finns inga förkunskapskrav för denna kurs.
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Adding Value Consulting (AVC) är en ledande ATO (Accredited Training Organization). Vi har introducerat ett stort antal 'Best Practice'-metoder i Skandinavien. Vi är experter inom utbildning och certifiering. Under åren har AVC förvärvat omfattande kunskap om olika ledningsmetoder, relevant praxis...
Läs mer om Adding Value Consulting AB och visa alla utbildningar.