Sök utbildning

ITIL® 4 Practitioner-Release Management

Längd
1 dag
Pris
11 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
26 mars, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
1 dag
Pris
11 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
26 mars, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Från 11 900 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

ITIL® 4 Practitioner - Release management

Ramverket ITIL® är under ständig utveckling av AXELOS och nu lanseras en ny typ av certifieringsgrundande utbildningar. ITIL® 4 Practitioner Release managementär en endagskurs där vi går igenom praxis i sex olika moduler. Det ger en heltäckande bild över arbetet med att tillgängliggöra nya eller ändrade tjänster till användarna
Release management praxis ska inte enbart ses som en process, utan en förmåga som är beskriven utifrån ITIL® 4:s fyra dimensioner och som därför är mycket mer omfattande och heltäckande än tidigare.

ITIL®4 Practice Manager är ett kunskapsområde där fem stycken praxis (tillämpningar) har grupperats till en helhet, Plan, Implement and Control.Plan, Implement and Control innefattar Change enablement, Release management, Service configuration management, Deployment management samt IT Asset management.Innehållet erbjuds som endagskurs för respektive enskild praxis, eller som tredagarskurs för helheten.

Målgrupp
Kursen riktar sig främst till dig som:

  • Idag är – eller kommer att vara – Release manager
  • Arbetar med att introducera ändringar till användare
  • Har ett intresse av att lära sig mer om det senaste rörande arbetssätt för Release management

Förkunskapskrav
Det finns inga formella krav på förkunskaper för att få delta på kursen, men om du vill certifiera dig så är kravet att du har ITIL®4 Foundation certifiering.

Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället.
Certifieringen är på engelska.
OBS!För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation-certifikat.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

26 mars, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Varför välja BiTA Service Management?

Bli certifierad

Utbildningar för just din roll

Lärare med praktisk erfarenhet

Kursens innehåll

Innehåll
Du kommer att lära dig:

  1. ITIL® 4 nyckelbegrepp inom Release management
  2. Release management i de fyra dimensionerna
    a. Processerna i Release management
    b. Roller och kompetenser inom Release management
    c. Hur information och teknologi stödjer Release management
    d. Hur leverantörer och partners involveras i Release management
  3. Hur ITIL® 4 mognadsmodell kan användas för att utveckla Release management

Upplägg

Målsättning
Efter genomgången kurs kommer du bland annat att ha erhållit kunskap om:

  • Processerna inom Release management
  • Aktiviteter i andra praxis som är verksamma i tillgängliggörandet av nya ändrade tjänster
  • Hur man mäter och följer upp mognaden i hanteringen av Release management

Språk
Kursmaterialet är på engelska och kursen hålls på svenska.

Kursmaterial
Materialet är digitalt

Investering

11 900 SEK (ex moms)

Certifieringsvoucher och kursmaterial ingår i kurspriset.

Tid: 09.00 - 17.00

Acknowledgements
Accredited ITIL® 4 Foundation training is provided by BiTA Service Management AB, accredited by PEOPLECERT.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® 4 Practitioner-Release Management, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
BiTA Service Management
Gamla Brogatan 11
111 20 Stockholm

BiTA Academy - vårt bidrag till positiv förändring och snabb nytta

Vi befinner oss i en tid då kompetensbehovet och förflyttning av organisationer är beroende av verksamheters förmåga att anpassa sig och utveckla sin kompetens. Ytterst handlar det om att kunna skapa kundnytta och samtidigt effektivisera och anpassa organisationen i en...

Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.

Highlights