Sök utbildning

ITIL® 4 Practitioner - Service Level Managment

Längd
1 dag
Pris
11 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
21 mars, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
1 dag
Pris
11 900 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
21 mars, 2025 se detaljer
Utbildningsform
Öppen utbildning
Från 11 900 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Arbetar du nära kunderna? Drivs du av att se hur IT-tjänsterna verkligen gör skillnad? Tycker du att det är viktigt att utveckla och underhålla kundrelationer? Då är detta kursen för dig!

I denna moderna upplaga av Service Level management beskrivs hur man bäst säkerställer att man lever upp till kundernas förväntningar utan att överleverera i ett digitaliserat tjänsteutbud.

Förutom begreppen funktionalitet (utility) och garanti (warranty) som beskriver den ”hårda” leveransen, det som på engelska heter ’output’ beskrivs även den lite mjukare delen upplevelse (experience). Detta ligger väl i linje med övrig litteratur i ITIL®4 då ledning, styrning, kultur etc. har en mer framträdande roll än tidigare.

Varför ska just du gå kursen?
Du får en modern och heltäckande beskrivning kring hur skapande, uppföljning, rapportering och förbättring av tjänsteleveranser. Som alla andra praxis är Service Level management beskriven utifrån de fyra dimensionerna vilket borgar för en heltäckande bild som givetvis gås igenom på kursen.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

21 mars, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Varför välja BiTA Service Management?

Bli certifierad

Utbildningar för just din roll

Lärare med praktisk erfarenhet

Målgrupp

Målgrupp
Kursen riktar sig till dig som idag är kundansvarig, Service Level manager eller motsvarande roll som arbetar i gränssnittet mellan verksamhet och tjänsteleverantör

Upplägg

Vad får du med dig från kursen?
Du får med dig massor med idéer om hur Service Level management som praxis kan byggas upp för att fungera i en modern, digitaliserad värld. Förhoppningsvis knyter du även nya kontakter till ditt nätverk i form av andra kursdeltagare vilkas erfarenhet kommer dig till godo 

Följande delar berörs:

  • Nyckelbegrepp i Service Level management
  • Processer i Service Level management
  • Roller och kompetenser
  • Information och teknologi som möjliggörare i Service Level management
  • Att tänka på rörande leverantörer och partners
  • Mognadsmodell för Service Level management
  • Rekommendationer för lyckade implementationer av Service Level management

Förkunskapskrav
Det finns inga formella förkunskapskrav för att få gå kursen men vi rekommenderar att du har gått ITIL Foundation eller har motsvarande kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.

Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället.Certifieringen är på engelska.OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation-certifikat.

Målsättning
Efter genomgången utbildning kommer deltagaren bland annat att ha erhållit kunskap om ovanstående punkter enligt kursinnehållet

Språk
Alla begrepp beskrivs med engelsk terminologi. Kursmaterial och certifieringen är på engelska. Kursledaren pratar svenska

Kursmaterial
Materialet är digital

Investering

Antal dagar:1

Pris:11900 kr (ex moms)

Certifieringsvoucher och kursmaterial ingår i kurspriset.

Tid:9.00 - 17.00

Kursmaterialet är på engelska
Läraren pratar svenska

Acknowledgements
Accredited ITIL® 4 Foundation training is provided by BiTA Service Management AB, accredited by PEOPLECERT.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® 4 Practitioner - Service Level Managment, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
BiTA Service Management
Gamla Brogatan 11
111 20 Stockholm

BiTA Academy - vårt bidrag till positiv förändring och snabb nytta

Vi befinner oss i en tid då kompetensbehovet och förflyttning av organisationer är beroende av verksamheters förmåga att anpassa sig och utveckla sin kompetens. Ytterst handlar det om att kunna skapa kundnytta och samtidigt effektivisera och anpassa organisationen i en...

Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.

Highlights