Kursbeskrivning
Arbetar du nära kunderna? Drivs du av att se hur IT-tjänsterna verkligen gör skillnad? Tycker du att det är viktigt att utveckla och underhålla kundrelationer? Då är detta kursen för dig!
I denna moderna upplaga av Service Level management beskrivs hur man bäst säkerställer att man lever upp till kundernas förväntningar utan att överleverera i ett digitaliserat tjänsteutbud.
Förutom begreppen funktionalitet (utility) och garanti (warranty) som beskriver den ”hårda” leveransen, det som på engelska heter ’output’ beskrivs även den lite mjukare delen upplevelse (experience). Detta ligger väl i linje med övrig litteratur i ITIL®4 då ledning, styrning, kultur etc. har en mer framträdande roll än tidigare.
Varför ska just du gå kursen?
Du får en modern och heltäckande beskrivning kring hur skapande, uppföljning, rapportering och förbättring av tjänsteleveranser. Som alla andra praxis är Service Level management beskriven utifrån de fyra dimensionerna vilket borgar för en heltäckande bild som givetvis gås igenom på kursen.
Kommande kursstarter
Varför välja BiTA Service Management?
Bli certifierad
Utbildningar för just din roll
Lärare med praktisk erfarenhet
Målgrupp
Målgrupp
Kursen riktar sig till dig som idag är kundansvarig, Service Level manager eller motsvarande roll som arbetar i gränssnittet mellan verksamhet och tjänsteleverantör
Upplägg
Vad får du med dig från kursen?
Du får med dig massor med idéer om hur Service Level management som praxis kan byggas upp för att fungera i en modern, digitaliserad värld. Förhoppningsvis knyter du även nya kontakter till ditt nätverk i form av andra kursdeltagare vilkas erfarenhet kommer dig till godo
Följande delar berörs:
- Nyckelbegrepp i Service Level management
- Processer i Service Level management
- Roller och kompetenser
- Information och teknologi som möjliggörare i Service Level management
- Att tänka på rörande leverantörer och partners
- Mognadsmodell för Service Level management
- Rekommendationer för lyckade implementationer av Service Level management
Förkunskapskrav
Det finns inga formella förkunskapskrav för att få gå kursen men vi rekommenderar att du har gått ITIL Foundation eller har motsvarande kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.
Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället.Certifieringen är på engelska.OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation-certifikat.
Målsättning
Efter genomgången utbildning kommer deltagaren bland annat att ha erhållit kunskap om ovanstående punkter enligt kursinnehållet
Språk
Alla begrepp beskrivs med engelsk terminologi. Kursmaterial och certifieringen är på engelska. Kursledaren pratar svenska
Kursmaterial
Materialet är digital
Investering
Antal dagar:1
Pris:11900 kr (ex moms)
Certifieringsvoucher och kursmaterial ingår i kurspriset.
Tid:9.00 - 17.00
Kursmaterialet är på engelska
Läraren pratar svenska
Acknowledgements
Accredited ITIL® 4 Foundation training is provided by BiTA Service Management AB, accredited by PEOPLECERT.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Intresseanmälan
BiTA Academy - vårt bidrag till positiv förändring och snabb nytta
Vi befinner oss i en tid då kompetensbehovet och förflyttning av organisationer är beroende av verksamheters förmåga att anpassa sig och utveckla sin kompetens. Ytterst handlar det om att kunna skapa kundnytta och samtidigt effektivisera och anpassa organisationen i en...
Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.