Sök utbildning

ITIL Practitioner - Service Desk

Längd
1 dag
Pris
13 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
10 februari, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
1 dag
Pris
13 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
10 februari, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Kursbeskrivning

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Desk (SD). Denna praxis syftar till att fånga behovet av incidentlösningar och tjänsteförfrågningar.

ITIL 4 Service Desk fokuserar på engagemang med slutanvändare och att leverera bättre upplevelser för kunder/anställda och affärsresultat. Med det som grund kan en organisation fånga upp efterfrågan på incidentlösningar och serviceförfrågningar.

Fem relaterade praxis

Du har även möjligheten att läsa in och certifiera dig på denna tillsammans med fyra relaterade praxis genom vår kurs ITIL Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill.

Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Desk.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll förutsätts du vara insatt i ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL Foundation v3 eller 4. 

Puff E-learning- ITIL Practitioner

Detaljerad information

Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Introduction to Service Desk
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Practice capability development

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

10 februari, 2025

  • Öppen utbildning
  • Distans

7 april, 2025

  • Öppen utbildning
  • Distans

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL Practitioner - Service Desk, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Cornerstone Group AB
Borgarfjordsgatan 4
164 55 Kista

Vi vill göra skillnad i världen

Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....

Läs mer om Cornerstone Group AB och visa alla utbildningar.

Highlights