Kursbeskrivning
Denna ITIL 4-kurs fokuserar på att hjälpa deltagaren greppa nyckelkoncepten i ITIL 4-ramverket, och är baserad på AXELOS ITIL® 4 Foundation-certifiering. Kursen ger kunskaper i ITIL med dess terminologi, struktur och grundläggande koncept och är utformad för att du skall kunna skriva certifieringstestet direkt efter avslutad kurs.
Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå.
Om det finns utrymme för detta i slutet av kursen kommer ni att göra en uppsättning övningsfrågor liknande de på certifieringstestet och avslutningsvis gå igenom det tillsammans.
Kompetenskort
Det angivna priset består av kursplatsen samt en certifieringsvoucher till ett värde av 4000:-. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå.
Kursen går utmärkt att delta i på distans via vår lösning LiveClass@home.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Certifiering
En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det.
Vill du hålla ner kurstiden för att lägga mer studietid på egen hand rekommenderar vi vår tvådagarskurs ITIL 4 Foundation - Accelerated.
Puff E-learning- Foundation
Detaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursmaterial
Materialet är på engelska, med detta innehåll:
Key concepts of service management
- The concept of value
- Stakeholder and service consumer roles
- Service offerings
- Creating value with services
Key Concepts of ITIL 4
- Four dimensions of service management
- ITIL service value system
- Service value chain
Guiding principles
- Purpose of ITIL practices
- Overview of eight ITIL practices
- Key management practices
Optional (If time allows)
- Practice Test
- Review
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Vi vill göra skillnad i världen
Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....