Kursbeskrivning
På denna ITIL Specialist-kurs går vi igenom att övervaka stötta samt uppfylla leverans och åtaganden genom tillämpning av fem centrala ITIL 4-praxis (Practices).
Kursen Monitor, Support & Fulfill (MSF) behandlar dessa praxis: Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.
Enstaka praxis
Du kan även boka kurs och certifiering i vart och ett av de enstaka praxis som behandlas under kursen:
- Service Desk (SD)
- Incident Management (IM)
- Problem Managemen (PM)
- Service Request Managemen (SRM)
- Monitoring and Event Management (MEM)
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxis inom Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll förutsätts du vara insatt i ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för certifieringsvouchern. En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL Foundation v3 eller 4.
Puff E-learning- specialist/leaderDetaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
Introduction
- Introduction to the MSF practices
Incident management
- Incident management
- Organizations and people
- Information and technology
Service desk
- Service Desk
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Monitoring and event management
- Monitoring and event management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Problem management
- Problem management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Service request management
- Service request management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Practice capability development
- Practice capability development
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Vi vill göra skillnad i världen
Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....