Sök utbildning

ITIL Practitioner - Problem Management

Längd
1 dag
Pris
13 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 februari, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
1 dag
Pris
13 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 februari, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Kursbeskrivning

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Problem Management (PM). 

Denna praxis hjälper organisationer att begränsa såväl sannolikheten att händelsen inträffar som dess faktiska effekt. För detta behöver vi identifiera faktiska och potentiella orsaker, hantera lämpliga lösningar och identifiera de kända felen.

Relaterade praxis

Problem Management tillämpas ofta tillsammans med Incident Management, som behandlas på vår kurs ITIL 4 Practitioner - Incident Management

.Du har även möjligheten att läsa in och certifiera dig på denna tillsammans med fyra relaterade praxis genom vår kurs ITIL Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill.

Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Problem Management.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL 4 Foundation.

Puff E-learning- ITIL Practitioner

Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Introduction to Problem Management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Practice capability development

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

12 februari, 2025

  • Öppen utbildning
  • Distans

9 april, 2025

  • Öppen utbildning
  • Distans

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL Practitioner - Problem Management, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Cornerstone Group AB
Borgarfjordsgatan 4
164 55 Kista

Vi vill göra skillnad i världen

Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....

Läs mer om Cornerstone Group AB och visa alla utbildningar.

Highlights