Sök utbildning

Google Analytics 4 – certifiering

Webbdagarna Academy, i Stockholm (+2 orter)
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Språk
Svenska
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Språk
Svenska
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Svenska utbildningspriset

Vi är nominerade till Svenska utbildningspriset 2025! Priset delas ut till aktörer som inspirerar, tänker nytt och skapar konkreta resultat. Du kan också nominera och lyfta fram dem som sprider kunskapens kraft och driver på för ett livslångt lärande för alla. Läs mer här.

Kursbeskrivning

Välkommen till en omfattande och mycket lärorik fördjupningskurs i Google Analytics 4. Du får avancerade kunskaper om de viktigaste delarna i Google Analytics 4 som hjälper dig att maximera användandet av verktyget. Kursen bygger på innehållet i certifieringen i Google Analytics 4 och varvar teori med interaktiva övningar. 

Google analytics 4 är mer omfattande och kraftfullt än den tidigare versionen. Med förbättrad händelsespårning, maskininlärning och ökad flexibilitet kring vad man kan spåra, får du bättre koll på dina användares köpresa.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Målgrupp

Kursen är perfekt för dig som redan har erfarenhet av Google Analytics men vill få fördjupad spetskunskap om Google Analytics alla delar. Den är även anpassad för dig som vill bli helt förberedd för att klara Googles egen certifiering i Analytics.

Kursinnehåll

  • En heltäckande överblick av hur du får ut maximalt av ditt Analytics-konto
  • Kunskap om hur du spårar vilka trafikkällor som konverterar bäst på din sajt
  • Detaljkunskaper om attribution models, goal flow, multichannel funnels, GTM, ecommerce, filter med mera
  • Allt du behöver veta för att klara Googles officiella certifiering

Kursledare

Ted Solomon är grundare och vd för den datadrivna marknadsföringsbyrån Ctrl Digital som på bara några år har blivit pionjärer inom ”cloud for marketing”, ett samlingsbegrepp för att aktivera företagens insamlade data via molnteknik för att accelerera digital tillväxt. Ctrl Digital har många av Sveriges större företag som sina kunder. Ted är en av landets främsta experter på digital analys och teknisk marknadsföring.

Elin Svensson är en av Ctrl Digitals specialister inom analys och teknisk marknadsföring. Hon har bland annat bred kunskap inom tracking och implementation av Google Analytics 4 och en gedigen erfarenhet av att utbilda kunder i verktyget. Elin har även hög kompetens inom skapande av mätplaner, uppföljning av affärsmål och användarintegritet.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Google Analytics 4 – certifiering, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Webbdagarna Academy
Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

Webbdagarna Academy Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar Webbdagarna Academy nyskapande, djupgående och lärorika heldagskurser inom digital marknadsföring och digitala affärer, både på distans och på plats i Stockholm. •  Tusentals utbildade deltagare hittills – 99,3% är mycket nöjda• ...

Läs mer om Webbdagarna Academy och visa alla utbildningar.

Highlights