Kursbeskrivning
Certifierande kurs för dig som arbetar med IT-support och helpdesk
Två dagar för dig som arbetar med att leda personal och uppföljning av IT-support
Du lär dig:
- Knowledge Management för att öka produktivitet och nöjdhet hos kunder och medarbetare
- Uppnå mål genom att använda best practise inom IT-support
- Effektivitet genom beprövade metoder för ledarskap och organisation
- Upptäcka och lyfta fram dina medarbetares talanger med 8-stegsmetoden
- Hantera stress och konflikter för större arbetsglädje i teamet
- Fokusera på effektivitet - KPI - Nyckeltal för verksamheten
Förkunskaper
För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.
Kommande kursstarter
Varför välja BiTA Service Management?
Bli certifierad
Utbildningar för just din roll
Lärare med praktisk erfarenhet
Kursens innehåll
Kursinnehåll
- Vad händer inom Support Center
- Utvecklingen inom Support Center
- Den nya rollen för Support Center
- Din roll som Team Leader
- Ledningsfunktioner i Support Center
- Att hantera samarbetet i Support Center
- Framgångsrik strategi för Support Center
- Service Level Agreements - SLA
- Standard Operating Procedures (SOPs)
- Business Alignment - Anpassning till affärsprocessen
- IT Service Management - ITSM
- ITIL Service Support
- Security Management
- Knowledge Management
- Service Delivery Methods
- Teknik och telefonsystem
- Service Management system
- Att leda och organisera personal
- Hur du rekryterar rätt person
- Vad du måste tänka på när du outsourcar supporten
- Utbildning och kompetensutveckling av medarbetare
- Kommunikationsprocessen för dig som team ledare
- Hur du tar hänsyn till kulturella skillnader
- Varför behöver du Emotional Intelligence?
- Hur du klarar konflikthantering
- Hur du använder coaching i ditt ledarskap
- Teamwork som nyckel till ett effektivt arbete
- Hur du får motiverade medarbetare
- Performance Management - det du mäter blir utfört
- Konsten att behålla duktiga medarbetare
- Hur kvalitetssäkrar du arbetet i ditt Support Center?
- Uppföljning och rapportering av prestationen
- Marknadsför ditt Support Center i företaget
Målgrupp
Vem ska gå kursen?
Kursen vänder sig till dig som arbetar med daglig ledning och styrning av verksamheten och har direkta kontakter med medarbetarna i supportcentret. Du som har mest nytta av utbildningen är IT-supportchef, teamledare, helpdeskansvarig eller coach för support center. För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.
Upplägg
Kursmaterial
Kursmaterialet är pappersbaserat. Kursmaterialet finns på plats första kursdagen.
Kurs på svenska
Undervisningen sker på svenska med svensk lärare.
Utbildningsmaterialet är på engelska.
Metod
Kursen bygger på att samtliga deltagare arbetar med erfarenheter från sin egen vardag under ledning av kursledaren
Investering
Pris: 17 500 kr (ex moms)
Certifieringskostnad: 1950kr (ex moms)
Tider: kl. 9-17
Examen, diplom m.m.
Certifierad Support Team Leader
En certifiering ger dig ett kvitto på att dina kunskaper uppfyller internationella standarder. Det är också ett sätt att höja hela teamets kvalitet och stärka supportens roll i företaget. Kursen är ett viktigt steg för att försäkra dig om mer avancerade arbetsuppgifter och en positiv löneutveckling. Utbildningen ger dig de kunskaper du behöver för att klara HDIs certifieringsprov för Support Center Team Leader.
Intresseanmälan
BiTA Academy - vårt bidrag till positiv förändring och snabb nytta
Vi befinner oss i en tid då kompetensbehovet och förflyttning av organisationer är beroende av verksamheters förmåga att anpassa sig och utveckla sin kompetens. Ytterst handlar det om att kunna skapa kundnytta och samtidigt effektivisera och anpassa organisationen i en...
Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.