Sök utbildning

Support center Team Leader

Längd
2 dagar
Pris
17 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
5 mars, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
2 dagar
Pris
17 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
5 mars, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Från 17 500 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Support center Team Leader

Certifierande kurs för dig som arbetar med IT-support och helpdesk


Två dagar för dig som arbetar med att leda personal och uppföljning av IT-support


Du lär dig:

  • Knowledge Management för att öka produktivitet och nöjdhet hos kunder och medarbetare
  • Uppnå mål genom att använda best practise inom IT-support
  • Effektivitet genom beprövade metoder för ledarskap och organisation
  • Upptäcka och lyfta fram dina medarbetares talanger med 8-stegsmetoden
  • Hantera stress och konflikter för större arbetsglädje i teamet
  • Fokusera på effektivitet - KPI - Nyckeltal för verksamheten

Förkunskaper
För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

5 mars, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

2 april, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Varför välja BiTA Service Management?

Bli certifierad

Utbildningar för just din roll

Lärare med praktisk erfarenhet

Kursens innehåll

Kursinnehåll

  • Vad händer inom Support Center
    • Utvecklingen inom Support Center
    • Den nya rollen för Support Center
    • Din roll som Team Leader
    • Ledningsfunktioner i Support Center
    • Att hantera samarbetet i Support Center
    Affärsplanering och strategi för Support Center
    • Framgångsrik strategi för Support Center
    • Service Level Agreements - SLA
    • Standard Operating Procedures (SOPs)
    • Business Alignment - Anpassning till affärsprocessen

    Support Center Processer och Operations
    • IT Service Management - ITSM
    • ITIL Service Support
    • Security Management
    • Knowledge Management

    Service Delivery - metoder och teknologier
    • Service Delivery Methods
    • Teknik och telefonsystem
    • Service Management system

    Rekrytering och utbildning av medarbetare
    • Att leda och organisera personal
    • Hur du rekryterar rätt person
    • Vad du måste tänka på när du outsourcar supporten
    • Utbildning och kompetensutveckling av medarbetare

    Kommunikation och Coaching
    • Kommunikationsprocessen för dig som team ledare
    • Hur du tar hänsyn till kulturella skillnader
    • Varför behöver du Emotional Intelligence?
    • Hur du klarar konflikthantering
    • Hur du använder coaching i ditt ledarskap

    Teamwork och få personal att stanna
    • Teamwork som nyckel till ett effektivt arbete
    • Hur du får motiverade medarbetare
    • Performance Management - det du mäter blir utfört
    • Konsten att behålla duktiga medarbetare

    Kvalitetsmätning och utveckling
    • Hur kvalitetssäkrar du arbetet i ditt Support Center?
    • Uppföljning och rapportering av prestationen
    • Marknadsför ditt Support Center i företaget

Målgrupp

Vem ska gå kursen?
Kursen vänder sig till dig som arbetar med daglig ledning och styrning av verksamheten och har direkta kontakter med medarbetarna i supportcentret. Du som har mest nytta av utbildningen är IT-supportchef, teamledare, helpdeskansvarig eller coach för support center. För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.

Upplägg

Kursmaterial
Kursmaterialet är pappersbaserat. Kursmaterialet finns på plats första kursdagen.

Kurs på svenska
Undervisningen sker på svenska med svensk lärare.
Utbildningsmaterialet är på engelska.

Metod
Kursen bygger på att samtliga deltagare arbetar med erfarenheter från sin egen vardag under ledning av kursledaren

Investering

Pris: 17 500 kr (ex moms)

Certifieringskostnad: 1950kr (ex moms)

Tider: kl. 9-17

Examen, diplom m.m.

Certifierad Support Team Leader
En certifiering ger dig ett kvitto på att dina kunskaper uppfyller internationella standarder. Det är också ett sätt att höja hela teamets kvalitet och stärka supportens roll i företaget. Kursen är ett viktigt steg för att försäkra dig om mer avancerade arbetsuppgifter och en positiv löneutveckling. Utbildningen ger dig de kunskaper du behöver för att klara HDIs certifieringsprov för Support Center Team Leader.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Support center Team Leader, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
BiTA Service Management
Gamla Brogatan 11
111 20 Stockholm

BiTA Academy - vårt bidrag till positiv förändring och snabb nytta

Vi befinner oss i en tid då kompetensbehovet och förflyttning av organisationer är beroende av verksamheters förmåga att anpassa sig och utveckla sin kompetens. Ytterst handlar det om att kunna skapa kundnytta och samtidigt effektivisera och anpassa organisationen i en...

Läs mer om BiTA Service Management och visa alla utbildningar.

Highlights