Kursbeskrivning
Utveckla er kundservice till världsklass
Ta er kundservice till en helt ny nivå. Våra utbildare kan komma till er och utbilda er i att ge ett kundbemötande som kunden inte glömmer.
Bemötandet av kunderna är helt avgörande för er organisations framtid. Under en utbildning kan vi till exempel gå igenom frågetekniker för effektiva samtal. Ni kan få hjälp med ordval och kroppsspråk, att förhålla er till andras negativa attityder, att minska stressen när ni möter besvärliga kunder mm.
För er som arbetar med kundservice finns det höga krav. Hur kunden blir bemött vid första besöket kan vara helt avgörande för fortsatta kontakter.
Anpassad utbildning efter era behov
Hjärtum Utbildning erbjuder anpassade utbildningar i bemötande som skräddarsys efter era önskemål. En anpassad utbildning har flera fördelar. Bland annat kan ni själva bestämma datum för utbildningen så att det stämmer överens med er verksamhet. Sekretessen på företaget bibehålls då inga utomstående deltar. Hela arbetsgrupper får aktuell information och kunskap på en och samma gång.
Ni kan även gå utbildningen online
Det enda ni behöver är dator, internet och hörlurar eller headset. Ni behöver inte ha någon speciell programvara för att kunna delta och ni får instruktioner från kursledaren för hur allt går till innan utbildningen startar.
Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan!
Kommande kursstarter
Varför välja Hjärtum Utbildning?
Kursledare med branschexpertis
Centralt läge
Eftertraktad utbildning
Ur innehållet
Exempel på innehåll
Nedan ser ni ett exempel på vad en utbildning i att ge exceptionell kundservice kan innehålla. Boka den i sin helhet, plocka delar eller kombinera med innehåll ur någon av våra andra kundservicekurser.
Vad är, och består, service av egentligen?
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
- Vad uppskattar våra kunder?
- Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
- Det lilla extra som gör den stora skillnaden
Att agera professionellt
- Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
- Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
- Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
- Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den
Det goda kundsamtalet
- Att inleda positivt
- Att styra samtalet
- Frågeteknik för ett effektivt samtal
- Att hantera svåra frågor från våra kunder
Kommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?
- Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
- Kroppsspråkets betydelse
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
Vårt team som arbetar tillsammans
- Vi som arbetar i serviceteamet
- Hur får vi alla i teamet med oss?
- Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
- Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?
Din attityd och inställning
- Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
- Din syn på kunderna och deras sätt att vara
- Din syn på dina kollegor
- Att lära sig välja attityd
Att orka vara motiverad och positiv i längden
- Att arbeta med att vara positiv i arbetet
- Att inte påverkas av andras negativa attityd
- Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
- Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,9
Genomgående väldigt bra dag. Utbildaren mycket bra! Engagerad, kunnig, positiv och inspirerande föreläsare.
Väldigt engagerad och kunnig utbildningsledare!
Hjärtum Utbildning
Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens och engagemang. Förutom våra öppna utbildningar tar vi även fram anpassade utbildningar,...
Bra engagerat intressant lärande. Nyttigt upplysande.