Sök utbildning

Ge kundservice i världsklass och ett proffsigt kundbemötande

Hjärtum Utbildning, i Stockholm (+1 orter)
Längd
1 dag
Pris
6 980 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
28 november, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Språk
Svenska
Längd
1 dag
Pris
6 980 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
28 november, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Företagsanpassad utbildning
Språk
Svenska
Från 6 980 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Utbildning i kundbemötande

Ge utmärkande gott kundbemötande

Utbildning i kundbemötande som lär dig att använda effektiva frågetekniker och rätt kommunikation i kontakten med kunderna. Resultatet blir goda och givande kundrelationer, som skapar bestående band mellan er och kunden. Du lär dig att ge det lilla extra till kunden som kommer att göra den stora skillnaden för era kundkontakter.

Lär dig vad kundservice egentligen är

Detta är en heltäckande utbildning i kundbemötande och service, som passar både dig som möter kunden öga mot öga och i telefonen. Den innehåller bl a:

  • Frågetekniker för effektiva samtal
  • Att agera professionellt i kundbemötandet
  • Öka kundförståelsen och ge rätt service till rätt kund
  • Det goda kundsamtalet och kundrespekten
  • Hjälp med ordval och kroppsspråk
  • Minskad stress i mötet med besvärliga kunder
  • Förhållningssätt till andras negativa attityder

Håll motivationen uppe

Att möta kunder kan vara påfrestande, speciellt om de är missnöjda. Vår kurs i kundservice ger dig redskap för att hantera även de jobbiga kunderna. Du lär dig ett tankesätt som gör att du slipper bli påverkad av besvärliga kunders attityd och beteende. Det hjälper dig att hålla motivationen uppe och ökar arbetsglädjen.

Kommande kursstarter

Välj mellan 4 kursstarter

28 november, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm
  • Svenska

13 mars, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm
  • Svenska

22 maj, 2025

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

Datum enligt överenskommelse, pris mot offert

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige
  • Svenska

Varför välja Hjärtum Utbildning?

Kursledare med branschexpertis

Centralt läge

Eftertraktad utbildning

Målgrupp

För dig som möter kunder på olika sätt

Målgrupp för utbildningen i kundbemötande är alla som möter kunder i olika sammanhang. Du vill utveckla din professionella yrkesroll genom att lära dig att ge service och kundbemötande utöver det vanliga.

Du kan till exempel arbeta inom kundtjänst, reception, support, ordermottagning, försäljning mm. Du kan möta kunden fysiskt, i telefonen eller i chatten/mejlen.

Kursinnehåll

Vår utbildning i kundbemötande innehåller

Vad är kundservice och bemötande egentligen?

  • Små ordval som hjälper eller stjälper kundsamtalet
  • Vad uppskattar våra kunder?
  • Vad är skillnaden mellan bra och dålig kundservice?
  • Det lilla extra som gör den stora skillnaden

Att agera professionellt

  • Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera bemötande i världsklass?
  • Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge kundservice
  • Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
  • Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den

Det goda kundsamtalet

  • Att inleda positivt
  • Att styra samtalet
  • Frågeteknik för ett effektivt kundsamtal
  • Att hantera svåra frågor från våra kunder

Kundkommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?

  • Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
  • Kroppsspråkets betydelse
  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet med kunden

Vårt team som arbetar tillsammans med kundservicen

  • Vi som arbetar i serviceteamet
  • Hur får vi alla i teamet med oss?
  • Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
  • Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?

Din attityd och inställning till att ge service

  • Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
  • Din syn på kunderna och deras sätt att vara
  • Din syn på dina kollegor
  • Att lära sig välja attityd

Att orka vara motiverad och positiv i längden

  • Att arbeta med att vara positiv i arbetet
  • Att inte påverkas av andras negativa attityd
  • Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
  • Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna

Upplägg

Utbildningens upplägg

Du får både teoretiska genomgångar av olika delar av kundbemötandet, och ett utbyte av erfarenheter med kursledaren och de andra deltagarna.

Genom att arbeta i mindre grupper med jämna mellanrum får du möjlighet att ställa frågor och diskutera olika perspektiv. Detta gör att du får  teori och praktik i perfekt balans och en både kunskapsrik och rolig utbildningsupplevelse.

Investering

Deltagaravgift

Fysisk utbildning: 6.980 kr per person inklusive lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation. Moms tillkommer. 

Utbildning bara för er - fysiskt eller online

Är ni flera som behöver en uppdatering i kundbemötande och service kan det vara fördelaktigt med en företagsanpassad utbildning. Vi kan hålla kursen på plats hos er eller online. Använd detta formulär, så återkommer vi med en kostnadsfri offert.

Kursledare

Professionell kursledare

Kursledare utbildning i kundbemötandeVår utbildare Christer Isehag är ett riktigt serviceproffs och han har utbildat tusentals människor i bemötande och kundservice. Han tillhör gräddan av utbildare och har blivit utsedd till en av Sveriges populäraste föreläsare av Eventeffect flera år på raken.

Examen, diplom m.m.

Kursintyg som PDF-fil

Efter avslutad utbildning får du ett kursintyg på PDF som visar dina nya kunskaper i kundbemötande och service.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Ge kundservice i världsklass och ett proffsigt kundbemötande, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 51 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Deltagare 2022
5/5
25 jan 2023

Christer var otroligt duktig och pedagogisk. Behaglig röst som gick bra att lyssna till.

Deltagare 2022
5/5
25 jan 2023

Mycket bra innehåll i utbildningen, lärde mig mycket nytt och bra!

Filip Lagerkvist , Loh Electronics AB
5/5
10 dec 2021

Mycket bra energi, strålning och karisma. Kommer att rekommendera er till andra personer som behöver uppleva aha upplevelsen.

Hjärtum Utbildning
Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens och engagemang.  Förutom våra öppna utbildningar tar vi även fram anpassade utbildningar,...

Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Highlights