Beskrivning av: Kundbemötande och kundservice
Investera i kundbemötande så väljer kunderna (med nöje) ditt företag!
Detta är en kundserviceutbildning för företag som vill imponera med sitt kundbemötande. Hur kunder blir bemötta i ett tidigt stadie är ofta nyckeln till fortsatta goda affärsrelationer. Bättre bemötande föder mer lojalitet och ökar på sikt lönsamheten för företaget.
Kursen i kundbemötande och service hjälper dig och din personal att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt och strukturerat sätt.
Kommande kursstarter
Kursinnehåll
Positiva kundrelationer
- Kundens grundläggande förväntningar - Hur man minst uppfyller dessa.
- Förutseende kundbemötande - Att förstå och förutse vad kunden både behöver och vill ha.
- Kundrespekt - Respektera kundens tid mer än din egen.
- Kundförståelse - Visa att du bryr dig om kunden. Håll koll på din fakta om kunden.
- Merförsäljning - Alla som har kontakt med kunder kan bidra till ökad lönsamhet och nöjdare kunder med merförsäljning. Om det utförs på rätt sätt!
Professionell kommunikation
- Kommunikation via telefon. Tonläge, ordval, tydlighet samt förmåga att lyssna och förstå.
- Skriftlig kommunikation - Hur du skriver tydliga och effektiva mejl. Formuleringar, fraser och ordval.
- Personliga möten - Hur du bäst tar hand om kunden och dennes behov.
- Konflikthantering - Lär dig hantera negativa kunder och hur du vänder dem till en positiv kund.
- Uppföljning - Hur du bäst följer upp och har naturlig- och kontinuerlig kontakt med kunden.
Kursens mål
Som deltagare kommer du att få lära dig att bättre förstå kunderna och deras behov, samt hur du skapar långvariga relationer med kunden. Dessutom kommer du kunna hjälpa till att styra kunden i rätt riktning.
Allt på ett positivt, personligt och professionellt sätt! Gott självförtroende ger bättre relationer!
Målgrupp
Utbildningen i kundbemötande är riktad till dig som idag har återkommande kundkontakter. Du vill få bättre självförtroende i ditt yrke, förståelse för merförsäljning och dessutom lära dig mer om hur man med ett leende underhåller redan goda relationer till kunden.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,6
Kursens struktur och innehåll var välplanerade och relevanta. Jag uppskattade särskilt de praktiska övningarna som gav mig möjlighet att tillämpa de nya kunskaperna i verkliga s...
En välgjord kurs som lyckades integrera teoretiska begrepp med praktiska färdigheter.
Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!
GMS International® är ett utbildningsföretag som fokuserar helt på företagsmarknaden. Vi är specialister på lösningar och tjänster inom kommunikation, kultur, språk, ledarskap, försäljning, projektledning och kundservice. Med våra framstående, erfarna och insprirerande instruktörer och lärare är vi säkra på att vi är det perfekta valet...
Denna kurs överträffade mina förväntningar. Lärarna var engagerade och kunniga