Sök utbildning

Kundbemötande och kundservice

Academy GMS, i Sverige (+3 orter)
Längd
Anpassad
Nästa kurstillfälle
december 2024 (+24 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning, Uppdragsutbildning, Onlineutbildning
Längd
Anpassad
Nästa kurstillfälle
december 2024 (+24 kursstarter)
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning, Uppdragsutbildning, Onlineutbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Beskrivning av: Kundbemötande och kundservice

 Kundbemötande och kundservice

Investera i kundbemötande så väljer kunderna (med nöje) ditt företag!

Detta är en kundserviceutbildning för företag som vill imponera med sitt kundbemötande. Hur kunder blir bemötta i ett tidigt stadie är ofta nyckeln till fortsatta goda affärsrelationer. Bättre bemötande föder mer lojalitet och ökar på sikt lönsamheten för företaget.

Kursen i kundbemötande och service hjälper dig och din personal att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt och strukturerat sätt.

Kommande kursstarter

Välj mellan 24 kursstarter

december 2024

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Vår

  • Företagsanpassad utbildning
  • Stockholm

mars 2025

  • Uppdragsutbildning
  • Sverige

april 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

april 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

maj 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

maj 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

maj 2025

  • Uppdragsutbildning
  • Sverige

juni 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Sommar

  • Onlineutbildning
  • Distans

juli 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

augusti 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

augusti 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

augusti 2025

  • Uppdragsutbildning
  • Sverige

september 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

september 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

september 2025

  • Uppdragsutbildning
  • Sverige

Höst

  • Onlineutbildning
  • Distans

oktober 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

oktober 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

oktober 2025

  • Uppdragsutbildning
  • Sverige

november 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

november 2025

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Omgående start eller enligt önskemål

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Kursinnehåll

Positiva kundrelationer

  • Kundens grundläggande förväntningar - Hur man minst uppfyller dessa.
  • Förutseende kundbemötande - Att förstå och förutse vad kunden både behöver och vill ha.
  • Kundrespekt - Respektera kundens tid mer än din egen.
  • Kundförståelse - Visa att du bryr dig om kunden. Håll koll på din fakta om kunden.
  • Merförsäljning - Alla som har kontakt med kunder kan bidra till ökad lönsamhet och nöjdare kunder med merförsäljning. Om det utförs på rätt sätt!

Professionell kommunikation

  • Kommunikation via telefon. Tonläge, ordval, tydlighet samt förmåga att lyssna och förstå.
  • Skriftlig kommunikation - Hur du skriver tydliga och effektiva mejl. Formuleringar, fraser och ordval.
  • Personliga möten - Hur du bäst tar hand om kunden och dennes behov.
  • Konflikthantering - Lär dig hantera negativa kunder och hur du vänder dem till en positiv kund.
  • Uppföljning - Hur du bäst följer upp och har naturlig- och kontinuerlig kontakt med kunden. 

Företagsanpassad kurs

Kursen skräddarsys helt utifrån dig och ditt företags behov och förutsättningar. Startdatum är flexibla och vi på GMS International kan hjälpa er att identifiera var fokus behöver ligga under utbildningen.

Välkommen med dina frågor!

Ställ dina frågor eller beställ mer information, det går även bra att  ta kontakt med GMS International via telefon: +46 (0)8-798 20 80  

Kursens mål

Som deltagare kommer du att få lära dig att bättre förstå kunderna och deras behov, samt hur du skapar långvariga relationer med kunden. Dessutom kommer du kunna hjälpa till att styra kunden i rätt riktning.

Allt på ett positivt, personligt och professionellt sätt! Gott självförtroende ger bättre relationer!

Målgrupp

Utbildningen i kundbemötande är riktad till dig som idag har återkommande kundkontakter. Du vill få bättre självförtroende i ditt yrke, förståelse för merförsäljning och dessutom lära dig mer om hur man med ett leende underhåller redan goda relationer till kunden.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundbemötande och kundservice, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 4,6

Baseras på 22 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Emma Andersson
4/5
05 nov 2023
Fantastisk kurs i kundbemötande och service

Denna kurs överträffade mina förväntningar. Lärarna var engagerade och kunniga

Oscar Nilsson
5/5
05 nov 2023
Mycket givande upplevelse

Kursens struktur och innehåll var välplanerade och relevanta. Jag uppskattade särskilt de praktiska övningarna som gav mig möjlighet att tillämpa de nya kunskaperna i verkliga s...

Visa mer
Sofia Larsson
5/5
28 okt 2023
Bra balans mellan teori och praktik

En välgjord kurs som lyckades integrera teoretiska begrepp med praktiska färdigheter.

Academy GMS
Olof Palmes gata 13
111 37 stockholm

Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!

GMS International® är ett utbildningsföretag som fokuserar helt på företagsmarknaden. Vi är specialister på lösningar och tjänster inom kommunikation, kultur, språk, ledarskap, försäljning, projektledning och kundservice. Med våra framstående, erfarna och insprirerande instruktörer och lärare är vi säkra på att vi är det perfekta valet...

Läs mer om Academy GMS och visa alla utbildningar.

Highlights