Kursbeskrivning
Vill du att dina medarbetare ska leverera kundservice i världsklass?
Tidigare kursdeltagare rapporterar större trygghet i kundmötet, förståelse för hur de kan leverera det lilla extra och nya kunskaper som gör att de kan hantera arga och irriterade kunder professionellt. Resultatet? Ökad lönsamhet och gladare personal.
Denna digitala intensivkurs ger kursdeltagarna verktyg och kunskap direkt från erfarna kundserviceutbildare med mångårig erfarenhet från olika roller inom kundservice och kundbemötande, samt diplom när utbildningen är klar.
Eftersom utbildningen är helt webbaserad kan dina medarbetare gå den på distans. Det enda de behöver är en dator, en surfplatta eller en smartphone. Tack vare det smarta upplägget är kursen tidseffektiv och lätt att följa. Tidsåtgång är ungefär fyra timmar, och den motsvarar en hel dags fysisk utbildning.
Om din organisation har flera medarbetare som arbetar med kundservice och kundbemötande, rekommenderar vi att alla deltar i utbildningen, men den går självklart också bra att delta i som enskild medarbetare.
Kommande kursstarter
Varför välja Towards?
Bli diplomerad
Digital självstudiekurs
Erfarna kursledare
Målgrupp
Kursen riktar sig till alla medarbetare med kundkontakter. Inga förkunskaper krävs.
Kursinnehåll
- Kommunikation i dagens samhälle (varför är jag som enskild person så viktig för att skapa rätt bild av företaget).
- Vad menas med kundservice i världsklass?
- Du är viktig – hur du kan leda dig själv för att ge god service varje dag.
- Vanliga fällor - Vad skall vi undvika under ett kundsamtal?
- Röst, ordval och kroppsspråk för god kommunikation.
- Hur hanterar vi arga och upprörda kunder? Vi går igenom Towards egenutvecklade modell för att vända en arg kund till en nöjd kund.
- Klagomålshantering – ett sätt utveckla verksamheten.
- Reflektionsdagbok med övningar och självstudiefrågor.
Video
Upplägg
Kursen är en digital självstudiekurs, och du tar del av avsnitten i din egen takt, när du vill och var du vill.
Kursledare
Kursledare är Caroline Murray Carlsson. Caroline är en av Towards delägare, och hon är en uppskattad föreläsare och kursledare i ämnen som projektledning, ledarskap, personlig effektivitet och kundbemötande.
Caroline har lång erfarenhet av ledarskap i olika roller och är också certifiera Teamcoach TCI och processledare.
Examen, diplom m.m.
Kursdeltagaren erhåller ett diplom efter avslutad kurs.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,5
Jag har uppskattat att få lära mig bättre kundbemötande i mitt yrke, jag tyckte det var mycket intressant intryck LERA. Det gör det så mycket lättare att komma ihåg när man ska ...
Tydlighet , bra förklaringar , bra med frågor och reflektion .
Towards
Towards utvecklar smarta, kostnadseffektiva och engagerande intensivkurser som hjälper människor att glänsa på jobbet. Det handlar till exempel om hur du blir säkrare i din mellanchefsroll, hur du blir bättre på att leda projekt och hur ditt företag kan leverera...
Många praktiska tips gillade speciellt LERA men tyckr att alla på jobbet borde gå den