Kursbeskrivning
Stärk ditt varumärke och få lojala kunder som blir dina ambassadörer
Idag räcker det inte längre att erbjuda bra service och chansa på att det bemötande du ger genererar nöjda lojala kunder, gäster, följare.. Oavsett om du är entreprenör, egenföretagare eller anställd för att jobba med service så behöver du idag vara bombsäker på att det du gör är framgångsrikt, du har inte råd att chansa och förlora dina kunder till konkurrenter.
Att gå från bra till wow har aldrig varit viktigare och serviceexperten Emilie Loman från Serviceproffsen lär dig hur du gör det.
95% av svenska kunder delar vidare sina dåliga upplevelser
86% av kunderna kan dessutom tänka sig att betala mer för en bättre kundupplevelse
3 av 5 konsumenter svarade att de har bytt varumärke pga negativa serviceupplevelser
Idag när produkter, erbjudanden och priser går att kopiera är det upplevelsen i mötet med dig som är unik och det är där du kan sticka ut från dina konkurrenter. Det räcker inte längre med bra service och nöjda kunder för nöjda kunder kan potentiellt gå till någon annan för att testa. Och är servicen och bemötande bra där stannar de där.
Idag behöver du leverera wowservice och wow:a kunderna för att de ska bli dina marknadsförare och ambassadörer.
Sveriges första utbildning i kundservice och bemötande anpassad för småföretagare och entreprenörer!
Ger du dålig service, wowservice eller något mittemellan?
Nu har jag efter 20 års erfarenhet ute i servicebranschen gjort slag i saken och paketerat det jag sett mest behov av och de strategier som funkar allra bäst i en digital webbkurs för småföretagare och entreprenörer.
Investera i och bli en av de första att utbilda sig och få diplom i wowservice, anmäl ditt intresse idag för att få mer information!
Kommande kursstarter
Målgrupp
Entreprenörer, småföretagare eller privatpersoner som vill lära sig mer om framtidens konkurrensmedel, kundservice och bemötande.
För dig som vill:
- Gå från bra till wow i din service och bemötande.
- Säkerställa att de strategier du har gällande service och bemötande idag genererar trogna och lojala kunder, följare, gäster...
- Undvika att få missnöjda eller arga kunder, följare, gäster...
Kursinnehåll
Utdrag av innehåll:
- Service som mindset.
- Vad vill kunderna ha för service 2023?
- Från bra service till wowservice och varför.
- Servicens viktigaste byggstenar.
- 5 kommunikationsvanor för att kunna ge wowservice och samtidigt vara effektiv.
- Fallgropar och misstag att undvika.
- Vinnande skriftlig och muntlig kommunikation och vilka delar som behöver vara med.
- Ord och meningar att använda och att undvika.
- Hur du disponerar information i skrift för att nå så många som möjligt.
- Bemöta missnöje och upprörda människor.
- Vända en missnöjd kund till en ambassadör.
- Ditt kommunikationssätt - dina styrkor och överdrivna styrkor.
Du får göra ett test från Disney.
Upplägg
Det är en helt digital webbkurs som du gör var du vill i din egen takt.
Mer information kommer inom kort och för att få ta del av senaste nytt om denna utbildning se till att göra en intresseanmälan på denna sida!
Investering
Pris kommer inom kort.
I denna digitala webbkurs ingår också en arbetsbok som du kan använda som stöd under hela utbildningen, övningar att göra i din vardag och efter avslutad kurs får du ett diplom.
Kursledare
Emilie Loman håller i de flesta utbildningar själv men har ibland med konsulter som är experter på kompletterande områden.
Emilie har jobbat med service i många olika roller och branscher. Allt från snabbköpskassörska och på restaurang till att bygga upp mobiloperatören 3s kundservice i sociala medier och 3 Företags Service Akademi, ta fram utbildningsprogram för olika företag och att coacha medarbetare i service och bemötande.
Hon är utbildad pedagog, NLP-coach, skriftlig kommunikatör, säljare och serviceproffs.
Examen, diplom m.m.
Efter genomförd kurs får du ett personligt diplom, kursintyg, mailat till dig.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Emilie Loman är en serviceexpert med över 20 års erfarenhet av att ha arbetat med kundservice, kundupplevelser och kommunikation i olika positioner och olika branscher.Sedan 2016 driver hon Serviceproffsen Wowservice AB med visionen är att höja statusen på serviceyrket och...
Läs mer om Serviceproffsen Wowservice AB och visa alla utbildningar.
En del kurser blir ett certifikat som hamnar på väggen. Sedan finns det kurser som fortsätter att ge, långt efter att de är avslutade. Kundsupport är verksamhetens starkaste kop...