Sök utbildning

Att ge service per telefon - Telefonbemötande

Hjärtum Utbildning, Rikstäckande
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Datum enligt överenskommelse, pris mot offert se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Längd
1 dag
Nästa kurstillfälle
Datum enligt överenskommelse, pris mot offert se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

Utbildning i telefonbemötande av kunder

Så ger ni professionell kundservice per telefon

Vår utbildning i telefonbemötande vänder sig till er som vill lära er att ge suverän kundservice till era kunder i telefonen!

Anpassad utbildning för er

Utbildningen erbjuder vi som företagsanpassad, dvs vi kommer till er och håller den. Om ni är från ca 5 personer blir detta ett både kostnadseffektivt och praktiskt sätt att lära er effektivt telefonbemötande. Vi kan även hålla den för er på distans.

Vad en utbildning ger er

För att kunna ge professionell kundservice under ett telefonsamtal krävs att ni snabbt lyssnar in vad kunden vill och identifierar dennes behov. Knepet är att både visa att ni lyssnar på vad kunden har att säga, samtidigt som ni undviker alltför långa samtal.

Den här utbildningen i kundservice via telefonen visar er hur ni använder olika kommunikationsstilar och hur ni genom smarta ordval kan styra telefonsamtalet i önskad riktning.

Ringer det en missnöjd kund ibland? Under utbildningen lär ni er att bemöta även de mindre nöjda kunderna och hur ni hanterar klagomål på rätt sätt.

Ge ett utmärkt bemötande från start till avslut

Efter en utbildning i kundservice via telefonen har ni lärt er hur ni ger ett utmärkt telefonbemötande, från starten till avslutningen av samtalet. Ni har lärt er vilka fraser som tillför samtalet vitalitet och för kommunikationen framåt. Ni har även lärt er vilka fraser som tar död på samtalet och som ni därför ska undvika.

Ni förstår skillnaden mellan öppna och stängda frågor och hur ni arbetar med behovsinventering, lösningsförslag och acceptans. Ni har fått kunskap om rätt metoder att hantera klagomål och besvärliga kunder och ni vet dessutom hur ni ska vårda ditt viktiga telefonredskap; rösten. Kort sagt: ni har lärt er hur ni blir proffs på kundservice per telefon!

Andra behov inom serviceområdet?

Hjärtum Utbildning erbjuder även följande kurser inom kundserviceområdet:

  • Kundservice i världsklass - heltäckande kurs om kundbemötande och service
  • Hantera besvärliga kunder - så gör du för att bemöta de jobbiga kunderna
  • Service i chatt och mejl - lär dig att ge utmärkt service via tangentbordet

Du hittar kurserna här på utbildning.se och på vår hemsida.

Välkommen att kontakta oss via en intressenanmälan!

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Datum enligt överenskommelse, pris mot offert

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Varför välja Hjärtum Utbildning?

Kursledare med branschexpertis

Centralt läge

Eftertraktad utbildning

Innehåll

EXEMPEL PÅ INNEHÅLL - UTBILDNING I KUNDSERVICE VIA TELEFONEN

Telefonen som arbetsredskap

  • Utan kroppsspråk och mimik blir ord, tonfall och betoning allt
  • Kommunikationsstilar och attityd
  • Konsten att väcka intresse per telefon
  • Smarta ordval och effektiva sätt att uttrycka sig
  • Att styra samtalet med rätt typ av frågor
  • Hur du undviker missförstånd

Telefonbemötande i mästarklass

  • Vad innebär det egentligen att ge service per telefon?
  • Kundens förväntningar
  • Enkla svarstekniker som gör att kunden förstår att du verkligen lyssnar
  • Att snabbt identifiera kundens behov
  • Att uttrycka sig tydligt
  • Att ge service i mästarklass - så gör du!

Att hantera klagomål

  • Förväntningarna hos en missnöjd kund
  • Därför är även en missnöjd kund värdefull
  • Att hantera och klassificera klagomål
  • De rätta metoderna för att hantera besvärliga kunder

Vårda din röst

  • Påfrestningar på rösten vid upprepade samtal, hög ljud miljö och hårt arbetstempo
  • Undvik rösttrötthet - lär dig hantera din röst funktionellt
  • Din hållning och andning påverkar
  • Stress inverkar negativt på rösten
  • Rätt röstteknik underlättar ditt tal och gör det behagligare för kunden att lyssna

Målgrupp

Vem vänder sig utbildningen till?

Utbildningen vänder sig till er som kommer i kontakt med kunder och som vill lära er att ge professionell service per telefon. En intern utbildning bara för er innebär att ni kan utbilda hela er kundtjänst, reception eller support och ge alla samma information, samtidigt.

Investering

För offert eller mer information om pris, kontakta Hjärtum Utbildning, via en intresseanmälan.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Att ge service per telefon - Telefonbemötande, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 4,9

Baseras på 19 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Kursdeltagare
5/5
30 okt 2023

Christer var fantastisk bra på att hålla oss intresserade.

Löneadministratör, Region Jönköpings Län
5/5
30 okt 2023

Jättebra utbildning som fångade allas intresse.

Kursdeltagare
5/5
30 okt 2023

Jag tyckte att jag fick många nya verktyg som jag kan använda i mitt arbete. Kul att få lyssna på Christer som verkligen brinner för detta ämne. Lärorikt och uppmuntrande!

Hjärtum Utbildning
Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens och engagemang.  Förutom våra öppna utbildningar tar vi även fram anpassade utbildningar,...

Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Highlights