Beskrivning av: Telefonister och receptionister i världsklass
Bli en telefonist/receptionist i världsklass!
I ditt dagliga arbete finns det ett antal tillfällen när du skulle vilja känna dig mer professionell. Du vet att du kan, men vill få råd, tips och framförallt träning i hur man bemöter såväl kunder som medarbetare. Du vill känna dig säkrare på din roll som företagets ansikte utåt och vill få mängder av tips och råd om hur du tar hand om kunden på bästa sätt samt hur du gör för att påverka kundmedvetenheten internt.
Vi arbetar med allt du kan göra för att:
- bli en telefonist/receptionist i världsklass.
- känna dig säkrare och än mer professionell i din samtalshantering – ”så här gör du”.
- ständigt ha kundens bästa för ögonen, vad förväntar sig just den här kunden.
- bidra till att kunden återkommer med positiva besked.
- sälja in dina tankar och idéer om kundnytta och god service internt.
- överlag veta att så här gör man idag, vett och etikett i växel och reception mot kunder och anställda.
- skapa positiva avtryck i så väl interna som externa möten.
- vässa din kompetens.
- verkligen vara en kundmedveten telefonist /receptionist.
- ha roligare på jobbet.
Före kursen besvarar du ett frågeformulär om dina och din chefs förväntningar från denna investering. Målet är att var och en av alla kursdeltagarna ska gå hem med verktyg som påverkar och inverkar.
Fortsättningskurs: Telefonister och receptionister i världsklass, steg 2
Innehåll
Det här får du i kursen Telefonister och Receptionister i världsklass:
- Gedigen grundutbildning i vad du bör tänka på och göra i växel och reception
- Kunskap om hur man kan styra samtalen och ta hand om de besvärliga situationerna
- En lathund över ”do´s and don´ts” när du arbetar med kunder
- Idéer för hur du kan samarbeta bättre och göra din stämma hörd för att öka kundmedvetenheten internt
- Ökad medvetenhet om ditt eget beteende
- Ökad medvetenhet om hinder och förutsättningar för resultatinriktade kundrelationer
- Hjälp att se dig själv med kundens ögon
- Tankar om hur man kan göra för att orka vara serviceinriktad dygnet runt
- Stöd i att använda dina nya kunskaper på hemmaplan
Kursledare:
Ingegerd Hedberg
Tidigare röster om kuren
"Inspiration och glädje. Två intensiva dagar med härliga människor. Jag har haft mest nytta av hur jag själv kan styra mina egna tankar och påverka mig själv och min tillvaro runt omkring mig. Att vara närvarande. Användning av positiva ord och uttryck hjälper mig att få kunder och kollegor mer positiva och glada. En positiv överraskning var att gruppen var liten och vi som kursdeltagare fick stort utrymme."
Sofia Öhman, Fonus
"Skulle beskriva den som glädjefylld, inspirationsfylld och rolig!Kompetens: Strålande!Mest nytta av: Nya infallsvinklar, ifrågasätter mina inkörda och gamla rutiner – skapar nya rutiner."
Moa Mörtsell, Mannheimer Swartling
Investering
Pris 9 400:- exkl moms
Till dig som står för den här investeringen:
Vår absoluta målsättning är att den här investeringen verkligen leder till ökad effektivitet i växel och reception. En bra utbildning renderar i en åtgärdslista/aktivitetsplan. Alla vet vi hur lätt det kan vara att den blir liggandes, eftersom det är så mycket när man kommer hem efter att ha varit borta från arbetet. Vi hoppas att du kan ta dig tiden att stötta din medarbetare efter kursen! Därför kommer du som chef att få ett dokument med lite kloka råd om hur ni kan få mer valuta för pengarna. Kunskap och inspiration är en färskvara och behöver således tas om hand direkt.
Dessutom är du mycket välkommen att kontakta Ingegerd Hedberg vd, Mercuri Kongress för att ytterligare diskutera hur ni kan dra maximal nytta av utbildningen.
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Helhetsupplevelse: Inspiration och glädje. Två intensiva dagar med härliga människor. Jag har haft mest nytta av hur jag själv kan styra mina egna tankar och påverka mig själv o...
Överensstämmelse: Den stämde jättebra! Man började att analysera sig själv på ett helt annat sätt!
Helhetsupplevelse: Det var en riktig eye-opener ang sin egen och andras person...
Specialister på administration och kundservice!
Letar du efter kompetensutveckling inom administration eller kundservice? Mercuri Kongress är specialiserade inom administration och kundservice! Vi erbjuder utbildning inom säljande kundbemötande, kommunikation, personlig kompetensutveckling och faktakurser för kundservice, administratörer/koordinatorer, assistenter, sekreterare, projektledare och gruppchefer. Välj mellan öppna utbildningar, skräddarsydda...
Över förväntan trots att förväntan var hög när jag anlände. Helhetsupplevelsen kunde inte vara bättre. Kursledaren var entusiastisk, proffsig, kunnig och lyhörd. Hade mest nytta...