Beskrivning av: Säljande och inspirerande kundmöten
Säljande och inspirerande kundmöten
En upplyftande och intressant kurs för dig som jobbar med kundservice.
Det handlar om god service, samarbete, professionellt och säljande kundbemötande att skapa så hög grad av kundlojalitet som det bara går, samt att få en ”nytändning”.
Vi arbetar med det du kan göra för att:
- Bli en kundservicemedarbetare i världsklass och se din viktiga roll som företagets ansikte utåt.
- Känna dig säkrare och mer professionell i din samtalshantering genom konkreta tips och råd för effektiv och kundvänlig kommunikation.
- Ständigt ha kundens/företagets bästa för ögonen, vad förväntar sig just den här kunden och hur stämmer det överens med ditt företags kundpolicy.
- Bidra till att kunden återkommer, igen och igen.
- Sälja in dina tankar och idéer om hur ni kan utveckla er kundbemötande internt.
- Hantera besvärliga samtalssituationer.
- Skapa positiva avtryck i dina kundmöten.
- Orka låta inspirerad och engagerad dygnet runt.
- Se vad som utmärker den bästa ”säljaren”? - Vem vill du vara?
- Kunden ska känna sig lyssnad på, omhändertagen och bli knuten till just ditt företag.
- Skaffa rutiner som hjälper er att skapa en positiv atmosfär och ha roligare på jobbet.
- Bibehålla och utveckla din egen positiva attityd.
Kommande kursstarter
Kursinnehåll
Det här får du i kursen Säljande och inspirerande kundmöten:
- Gedigen grundutbildning i vad du bör tänka på som kundservice medarbetare.
- Kunskap om hur man kan styra samtalen och ta hand om de besvärliga situationerna.
- En lathund över do´s and dont´s när du arbetar med kunder.
- Idéer för hur du kan samarbeta bättre och göra din stämma hörd.
- Ökad medvetenhet om ditt eget beteende och hinder och förutsättningar för resultatinriktade kundrelationer.
- Möjlighet att utveckla den stora potential som finns så fort man talar med en kund /presumtiv kund
- Kunskap om hur gör man för att hjälpa kunden att köpa mer och att höra det som inte sägs - lyssna efter säljsignaler - våga be om ordern!
- Nya ögon och öron att se och lyssna med
- Tips och råd som gör samtalen mer framgångsrika
- Stöd i att använda dina nya kunskaper på hemmaplan.
Vi arbetar med allt du kan göra för att:
- Bli en kundservicemedarbetare i världsklass och se din viktiga roll som företagets ansikte utåt.
- Känna dig säkrare och än mer professionell i din samtalshantering - Så här gör du- konkreta tips och råd för effektiv och kundvänlig kommunikation.
- Ständigt ha kundens/företagets bästa för ögonen, vad förväntar sig just den här kunden och hur stämmer det överens med ditt företags kundpolicy.
- Bidra till att kunden återkommer med nya order.
- Sälja in dina tankar och idéer om kundnytta, företagsnytta och god service internt.
- Överlag veta att, så här gör man 2016, vett och etikett mot kunder och anställda.
- Sälja mer när du har direktkontakt med kunden.
- Hantera besvärliga samtalssituationer.
- Skapa positiva avtryck i så väl interna som externa möten.
- Orka låta inspirerad och engagerad dygnet runt.
- Se vad som utmärker den bästa ”säljaren”? - Vem vill du vara?
- Hur gör man för att kunden ska känna sig lyssnad på, omhändertagen och bli knuten till just ditt företag?
- Skaffa rutiner som hjälper er att sälja och ha roligare på jobbet
Tidigare röster om kursen
Helhetsupplevelse:
Väldigt inspirerande!
En rolig dag med härliga möten med människor som jobbar med liknade saker. Jag skrattade mycket & det gav mycket energi.
Kursledning:
Mycket bra. Ingegerd är väldigt rolig & bjuder på sig själv och det blir aldrig tråkigt.
Service:
Bra lokal och fantastiskt god mat.
Jag uppskattade att det fanns frukt & grönsaker vid rasterna och inte bara sötsaker.
Mest nytta av:
Inspirationen & alla tänkbara tips & idéer som jag tog med mig.
Det finns många små saker som är viktiga att tänka på och som kan göra stor skillnad.
Varför Mercuri Kongress?:
Trevlig kontaktperson som verkade uppriktigt glad när jag anmälde mig.
Petra Eliasson,
Nääsgräns-gården AB
Helhetsupplevelse:
Mycket bra! Glädje, energi och många tankar som väcks om hur vi människor fungerar.
Kursledning:
Toppen!
Mest nytta av:
Mycket, framförallt alla konkreta, praktiska tips att använda i vardagen.
Varför Mercuri Kongress?:
Ingegerds snabba återkoppling och att kursinformationen på hemsidan stämde bra in på vårt behov samt att priset var okej.
Önskad utbildning:
Mer av den ”säljande” biten.
Gunilla Wadmark,Swevet AB
Målgrupp
Känner du igen dig själv?
- Du arbetar med olika typer av kundkontakter
- Du vet att du kan mer men vill få konkreta råd, tips och framförallt träning i hur man bemöter såväl kunder som medarbetare.
- Du vill känna dig säkrare i olika besvärliga situationer och få ny inspiration till att alltid tänka kundmedvetet och säljande på ett positivt sätt!
Investering
Pris 4 800:- exkl moms
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,5
Hej Ingegerd! VI har arbetat på jättebra inne på serviceavdelningen och det känns verkligen som om vi funnit ett nytt flyt.
Vi hade som mål att gå från 20kr/pax till 22kr. Nu är...
Specialister på administration och kundservice!
Letar du efter kompetensutveckling inom administration eller kundservice? Mercuri Kongress är specialiserade inom administration och kundservice! Vi erbjuder utbildning inom säljande kundbemötande, kommunikation, personlig kompetensutveckling och faktakurser för kundservice, administratörer/koordinatorer, assistenter, sekreterare, projektledare och gruppchefer. Välj mellan öppna utbildningar, skräddarsydda...
Mycket bra! Kurser som denna kan lätt kännas flummiga, men jag tyckte att vi fick mycket bra och konkreta tips! Mycket bra ledare! Utmärkt service och utbud! Hade mest nytta av ...