Kursbeskrivning
Förbättra din förmåga att hantera klagomål med vår grundkurs i klagomålshantering online. Du får lära dig effektiva strategier och tekniker. Börja din online utbildning idag!
Varje missnöjd kund är en möjlighet att bygga livslånga lönsamma kundrelationer. Människor dras lätt med av känslor och din kommunikativa förmåga att få kunden att känna sig sedd och tagen på allvar avgör om du tappar kunder eller ökar lönsamheten.
I den här utbildningen får du lära dig att hantera klagomål professionellt och att bygga relation till kunden.
Publicerad: 2014-03-05
Spara tid med streamad version av din utbildning
- Kursen ger samma utbildningspoäng hos olika branschförbund som den gör i sin fysiska form.
- Uppspelningstiden för kursen är 1 timme och 47 minuter vilket motsvarar 1 dag lärarledd utbildning.
- Kursen leder till diplom.
Kursinnehåll
- Vad är ett klagomål?
- Framgångsrikt bemötande
- Hur du får med dig människor i en dialog
- Kunden har alltid rätt
- Hur du får kunden att känna sig sedd
- Känslomässig reaktion på samtal med arga kunder
- Hur du lugnar ner kunder
- Hur du vänder arga kunder till nöjda kunder
- Serviceaspekter kring klagomålshantering
- Best practices
Video
Premium ifrån Diploma Utbildning
Denna utbildning kan även köpas som en del i paketet Diploma Premium.Premium ger dig som användare obegränsad tillgång till 490 av våra streamade utbildningar i ett helt år för endast 4795 kr exklusive moms.
För mer information om möjligheter för grupper, allmänna villkor och liknande vänligen kontakta oss.
Se utbildningskatalogen för att se alla utbildningar som ingår i DIPLOMA PREMIUM
Intresseanmälan
Diploma Utbildning – Sveriges ledande aktör inom onlineutbildning Som ett auktoriserat utbildningsföretag av Almega erbjuder Diploma Utbildning närmare 500 onlinekurser i flera olika kategorier. Oavsett om du letar efter en bred översikt eller specialiserad expertis, täcker vårt omfattande kursutbud ett...