Filtrera efter
Utbildningsform
Kundbemötande
Plats
Visa alla filter
Visar 1-25 av 41 träffar
1
2
Annonser

Populära platser

Reportage inom Kundbemötande

Mer om Kundbemötandeutbildning

Med en utbildning i kundbemötande får du de viktigaste verktygen för att hantera olika kundsituationer. Nöjda kunder lägger grunden för merförsäljning och långvariga kundrelationer.

Kundservice

Kundbemötandet är ett av framtidens viktigaste konkurrensvapen. Att vilja, våga och kunna ge ett personligt bemötande är vägen till framgång i mötet med kunden.

Dagens kunder är krävande. I den hårda konkurrensen kan det vara service och bemötande som gör att kunden väljer just ditt företag. Du som arbetar med kundservice har en mycket viktig roll. Det är du som ska bidra till att skapa en positiv image av företaget och som verkligen har möjlighet att generera merförsäljning.

En utbildning i kundbemötande ger dig kunskaper i kundservice, kommunikation, samarbete och interkulturell kommunikation – kunskaper som kan vara avgörande i valet mellan ditt företag och ett annat. Du lär dig bland annat att:

  • Ge exceptionell service till kunder så att det märks och ger resultat
  • Använda beprövade tekniker för kundservice som ger kunderna en positiv upplevelse
  • Maximera mervärdet för kunden vid personliga möten, telefonkontakter eller webbkontakter
  • Effektivt hantera besvärliga kunder och vända klagomål till möjligheter
  • Bidra till en kundfokuserad kultur och samtidigt uppnå personlig tillfredställelse och kundnöjdhet
  • Visa en positiv, självsäker och professionell inställning i interna och externa kundmöten

Att ge utmärkt kundservice är ofta skillnaden mellan att få och behålla en kund eller att mista kunden. Kursen ger dig verktyg för att bygga upp och underhålla ömsesidigt fördelaktiga kundrelationer. Detta leder till att de blir lojala förespråkare för dig och din organisation.

Utbildningarna vänder sig till dig som behöver skapa positiva relationer med externa eller interna kunder personligen, i telefon eller via webben. Det omfattar help desk, teknisk support, call center och personal som möter kunden personligen. Chefer och teamledare som vill hjälpa sin personal att bli mer kundfokuserad har också nytta av utbildningarna.