Kursbeskrivning
Utveckla medarbetarens reflektionsförmåga över vad god service är och varför vi behöver ge god service till våra kunder.
Medarbetaren är ansiktet utåt och möter dagligen kunden. Hens roll i mötet är av största vikt för kundens upplevelse oavsett om hen arbetar i restaurangen, hotellreceptionen, nöjesparken, på skidanläggningen, campingen, turistbyrån eller i någon annan verksamhet inom besöksnäringen. Det är hen som levererar det, för kunden, så viktiga första intrycket. Valet av vår egen attityd kan alltså antingen ”förskingra eller förädla” varumärket och företagets möjligheter på marknaden.
Denna utbildning stärker medarbetarnas kunskaper om de mjuka värdenas betydelse i mötet med kunden. Vi talar mycket om den personliga inställningen, att jag representerar ett varumärke, motivation, internt samarbete (över gränserna), delaktighet och ansvar.
Det går att välja om man vill ha ett block med feedback eller värdegrundsövning.
Väljer man feedback går vi igenom hur vi reagerar när vi får feedback, genom feedbacktrappan, därefter reflekterar vi vad som är svårt och lätt med feedback och varför det är så viktigt. Därefter tittar vi på ett ”manus” som vi kan förhålla oss till för att leverera feedback till varandra på ett givande och säkert sätt.
Väljer man Värdegrundsövning går vi igenom företagets värdegrund och kopplar beteenden som vi vill ha gentemot värdegrunden. Det stärker sammanhållning, varumärket och känslan inför sitt företag.
Syftet: Utveckla medarbetarens reflektionsförmåga över vad god service är och varför vi behöver ge god service till våra kunder.
Kunskapsmål: Förstå fördelning av försäljningspriset. Vad omsorgsförsäljning är och hur det fungerar, samt hur vi kan anpassa oss efter olika kunders olika kommunikationsstilar.
Kompetensmål: Reflektionsförmåga över sina egna beteenden och hur det påverkar både servicen, försäljningen och arbetsklimatet. Även hur man kan använda sin kommunikation för att göra bra behovsanalys och skapa relation med kunderna.
Kommande kursstarter
Varför välja Stigfram AB?
Utvecklingskonsulter med branschexpertis
Evidensbaserad metoder
25 års erfarenhet av kompetensutveckling
Video
Upplägg
Agenda för dagen, Sälj och service - Kunden i fokus
- Inledning
- Vad är service?
- Vad är Servicetrappan för verktyg?
- Hur kan vi använda öppna frågor?
- Vad behöver vi tänka på i vår kommunikation?
- Hur kan vi anpassa oss efter kundens profil?
- Varför behöver ständigt vara på tårna?
- Vad gör vi med värdegrunden? /Varför är feedback så viktigt?
- Vad kan du göra för att öka kundnöjdheten?
Antal dagar:
1 heldag fysiskt
Min & Max antal deltagare
Målgrupp 10 till 30 personer
Investering
Pris per deltagare
4900: -
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,4
It was fun and interesting
Tyckte det var lärorikt och intressant rakt igenom
StigFram - Kunskap och engagemang som lönar sig
Som partner hjälper vi företag att förverkliga sina strategiska mål. I 25 år har vi arbetat med att skapa framgångsrikt företagande genom ökat antal engagerade medarbetare och målstyrt ledarskap som lett till ökad kundnytta, fler nöjda kunder, och förbättrade resultat....
Jättebra utbildning